Головна

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

Влада Варшави запровадила безкоштовні квитки для учнів та студентів
П'ятниця, 08 вересень 2017 15:11

З 1-го вересня 2017 року у столиці Польщі учні та студенти їздять у громадському транспорті безкоштовно.

Понад 120 тисяч учнів і студентів Варшави безкоштовно користуються громадським транспортом: трамваєм, метро, автобусами та міською залізницею, повідомляє інтернет-видання «Wyborcza».

Ще у квітні мерія Варшави проголосувала за привілей безкоштовного проїзду дітей та студентської молоді, а вже через місяць вручила перші картки учня. На карточках закодовані квитки для усього громадського транспорту Варшави, дійсні протягом 4-х років. Як зазначила віце-президент Варшави Рената Казновська, чиновники видали учням та студентам варшавських навчальних закладів вже понад 120 тисяч карток. Поки що 30 тисяч дітей ще не мають пільг для вільного проїзду, проте бажаючі учні початкових державних, громадських та приватних шкіл можуть подати заявку на отримання безкоштовних карток.

Згідно з дослідженням, коли студенти та учні платили за проїзд половину ціни, громадським транспортом користувалися зі 151 тисячі 45 тисяч пільговиків. Відтепер, коли подорож для студентів буде безкоштовною, управління міського транспорту розраховує, що більше спудеїв матиме звичку користуватися громадським транспортом, а не власним автомобілем. Завдяки цьому є шанс зменшити кількість заторів та забруднення повітря.

Введення нової пільги для учнів та студентів обійдеться бюджету Варшави у 12 млн. злотих.

 

За матеріалами видання «Wyborcza.pl»

 
Засідання Науково-методичної ради ФПУ: підсумки й перспективи роботи
П'ятниця, 08 вересень 2017 15:10

5 вересня 2017 року відбулося засідання Науково-методичної ради Федерації професійних спілок України.

На засіданні розглянуто питання щодо підсумків навчання профспілкових працівників та активістів у 2016-2017 навчальному році та завдання на 2017-2018 навчальний рік; відзначення 30-ти річчя діяльності Підприємства «Навчально-методичний центр» Федерації профспілкових організацій Чернігівської області; заходи з реалізації Меморандуму про співпрацю між Національною академією державного управління при Президентові України та Федерацією професійних спілок України; співпрацю Федерації профспілок України з Академією праці, соціальних відносин і туризму у 2017-2018 навчальному році.

Під час обговорення зазначених питань розгорнулася цікава дискусія щодо необхідності підвищення професійної компетенції профспілкових працівників, особливо в умовах проведення в Україні широкомасштабних реформ, а також щодо стану профспілкового навчання, зокрема фінансування навчально-методичних центрів профспілок.

Члени Науково-методичної ради звернули увагу на необхідності посилення методичного забезпечення профспілкового навчання, яке сьогодні охоплює широкий спектр питань: від законодавчих змін у сфері оплати праці до особливостей діяльності профспілкових організацій в об’єднаних територіальних громадах.

Науково-методична рада ФПУ схвалила Рекомендації з організації навчання на новий навчальний період та низку типових навчальних програм: «Основи профспілкового руху в Україні», «Мотивація профспілкового членства», «Підготовка голів координаційних рад, представників профспілкових структур об’єднаної територіальної громади», «Інформаційна робота у первинній профспілковій організації» тощо. Їх буде внесено на розгляд чергового засідання Президії ФПУ.

Від Профспілки працівників освіти і науки України участь у роботі взяла заступник Голови Профспілки Любов Гарбаренко.

За матеріалами ФПУ

 
Роботодавці при вивільненні працівників мають дотримуватися законодавчих вимог
П'ятниця, 08 вересень 2017 14:42

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 40 Кодексу Законів про працю України трудовий договір, укладений на невизначений строк, а також строковий трудовий договір до закінчення строку його чинності можуть бути розірвані власником або уповноваженим ним органом в разі скорочення чисельності або штату працівників.

Державна служба України з питань праці роз’яснила деякі питання про законодавчі вимоги, яких має дотримуватися роботодавець у разі прийняття такого рішення та про відповідальність у випадку їх невиконання.

  • Звернення до профспілки щодо проведення консультацій з питань скорочення чисельності або штату працівників

Згідно зі статтею 49-4 КЗпП та статтею 22 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» роботодавець не пізніше як за 3 місяці до намічуваних звільнень з причин економічного, технологічного, структурного чи аналогічного характеру або у зв’язку з ліквідацією, реорганізацією, зміною форми власності підприємства, установи, організації повинен надати первинним профспілковим організаціям інформацію щодо заходів по звільненню працівників та провести з ними консультації, включаючи інформацію про причини наступних звільнень, кількість і категорії працівників, яких це може стосуватися, про терміни проведення звільнень, а також провести консультації з профспілками про заходи щодо запобігання звільненням чи зведенню їх кількості до мінімуму або пом’якшення несприятливих наслідків будь-яких звільнень.

  • Визначення переважного права на залишення на роботі у разі скорочення чисельності працівників

На підставі змін, які передбачаються в штатному розписі, визначаються конкретні працівники, які підлягають звільненню. При визначені працівників, які підлягають звільненню, необхідно враховувати переважне право на залишення на роботі, яке надається працівникам із більш високою кваліфікацією й продуктивністю праці, що визначено статтею 42 КЗпП.

При визначенні переважного права на залишення на роботі слід враховувати пільгові категорії громадян, звільнення яких з ініціативи роботодавця заборонене. Згідно статті 184 КЗпП звільнення вагітних жінок і жінок, які мають дітей віком до трьох років (до шести років – частина шоста статті 179), одиноких матерів при наявності дитини віком до чотирнадцяти років або дитини-інваліда з ініціативи власника або уповноваженого ним органу не допускається, крім випадків повної ліквідації підприємства, установи, організації, коли допускається звільнення з обов’язковим працевлаштуванням.

  • Попередження працівників про можливе скорочення чисельності або штату працівників та пропонування іншої роботи.

Відповідно до вимог статті 49-2 КЗпП про звільнення у зв’язку з скороченням чисельності або штату на підприємстві, в установі, організації працівники попереджаються не пізніше ніж за 2 місяці.

Одночасно з попередженням про звільнення роботодавець пропонує працівникам іншу роботу на тому ж підприємстві.

У першу чергу пропонується робота за відповідною спеціальністю, а у випадку відсутності — інша робота (як вакантна посада, що відповідає кваліфікації працівника, так і вакантна посада, що передбачає виконання роботи більш низької кваліфікації або з нижчим рівнем оплати праці), яку працівник може виконувати з урахуванням стану здоров’я.

З пропозицією про переведення роботодавець має звертатися до працівника не лише при попередженні про наступне звільнення, але й протягом усього строку попередження, якщо на підприємстві з’являються нові вакансії (наприклад, при звільненні працівників інших категорій).

При відсутності роботи за відповідною професією чи спеціальністю, а також у разі відмови працівника від переведення на іншу роботу на тому ж підприємстві, в установі, організації працівник, за своїм розсудом, звертається за допомогою до державної служби зайнятості або працевлаштовується самостійно.

  • Повідомлення Державної служби зайнятості України про заплановане масове вивільнення.

Частиною третьою статті 49-2 КЗпП визначено, що у разі якщо вивільнення є масовим відповідно до ст. 48 Закону України «Про зайнятість населення», власник або уповноважений ним орган доводить до відома державної служби зайнятості про заплановане вивільнення працівників.

Відповідно до ст. 48, п. 4 ч. 3 ст. 50 Закону України «Про зайнятість населення» роботодавці зобов’язані своєчасно та в повному обсязі подавати територіальним органам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, інформацію про: заплановане масове вивільнення працівників у зв’язку із змінами в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємств, установ, організацій, скороченням чисельності або штату працівників підприємства, установи, організації незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання за два місяці до вивільнення.

Наказом Міністерства соціальної політики України від 31.05.2013 № 317 затверджено Порядок подання форми звітності № 4-ПН «Інформація про заплановане масове вивільнення працівників у зв’язку із змінами в організації виробництва і праці». Інформація подається не пізніше ніж за два місяці до вивільнення працівників до територіального органу Державної служби зайнятості України за місцем реєстрації як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

  • Звернення до первинної профспілкової організації (профспілкового представника) щодо скорочення чисельності або штату працівників.

Статтею 43 КЗпП визначено, що розірвання трудового договору з підстав, передбачених п. 1 ч. 1 (крім випадку ліквідації підприємства, установи, організації) ст.  40 цього Кодексу може бути проведено лише за попередньою згодою виборного органу (профспілкового представника), первинної профспілкової організації, членом якої є працівник.

Важливим для профспілки є дотримання п’ятнадцятиденного строку розгляду подання роботодавця, як це передбачено частини 1 статті 39 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності». Необхідно також дотримуватися вимог вказаної статті та частини 5 статті 43 КЗпП, якими встановлено, що профспілковий орган повідомляє власника або уповноважений ним орган про прийняте рішення у письмовій формі в триденний термін після його прийняття. У разі пропуску цього строку вважається, що профспілковий орган дав згоду на розірвання трудового договору (частина 5 статті 43 КЗпП).

  • Звільнення працівника, видача йому трудової книжки та проведення розрахунку.

Звільнення працівників повинно відбуватись не раніше закінчення двомісячного попереджувального строку.

За наявності згоди працівника (заяви про скорочення строку попередження) його звільнення за пунктом 1 статті 40 КЗпП України до закінчення двомісячного строку є правомірним. Інше тлумачення означає обмеження встановлених статтею 43 Конституції України прав попередженого про звільнення працівника, який знайшов нове місце роботи, а також щодо вільного вибору роботи та заборони використання примусової праці.

У день звільнення працівнику видається належно оформлена трудова книжка та копія наказу про звільнення (стаття 47 КЗпП).

Відповідно до ст. 44 КЗпП при припиненні трудового договору згідно п. 1 ч. 1 ст. 40 КЗпП, працівникові виплачується вихідна допомога у розмірі не менше середнього місячного заробітку.

При звільненні працівника виплата всіх сум, що належать йому від підприємства, установи, організації, (у тому числі грошової компенсації за всі невикористані ним дні щорічної відпустки згідно статті 38 КЗпП України та вихідної допомоги згідно статті 44 КЗпП), провадиться в день звільнення згідно статті 116 КЗпП.

Відповідно до статті 265 КЗпП посадові особи органів державної влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, винні у порушенні законодавства про працю, несуть відповідальність згідно з чинним законодавством, зокрема, шляхом накладення штрафу інспекторами праці Держпраці.

 
Верховна Рада України прийняла закон «Про освіту»
Середа, 06 вересень 2017 09:31

Верховна Рада України прийняла закон «Про освіту», який започатковує реформу освіти в Україні. «За» проголосували 255 народних депутатів за мінімально необхідних 226.

Як повідомляє офіційний портал Парламенту, закон регулює суспільні відносини, що виникають у процесі реалізації конституційного права людини на освіту, прав та обов’язків фізичних і юридичних осіб, які беруть участь у реалізації цього права, а також визначає компетенцію державних органів та органів місцевого самоврядування у сфері освіти.

Законом встановлено: «Кожен має право на якісну та доступну освіту. Право на освіту включає право здобувати освіту впродовж усього життя, право на доступність освіти, право на безоплатну освіту у випадках і порядку, визначених Конституцією та законами України.

Закон передбачає, що право особи на освіту може реалізовуватися шляхом її здобуття на різних рівнях освіти, в різних формах і різних видів, у тому числі шляхом здобуття дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти та освіти дорослих.

Закон визначає державну політику у сфері освіти, згідно з якою «освіта є державним пріоритетом, що забезпечує інноваційний, соціально-економічний і культурний розвиток суспільства. Фінансування освіти є інвестицією в людський потенціал, сталий розвиток суспільства і держави».

Державну політику у сфері освіти визначає Верховна Рада України, а реалізують Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки, інші центральні органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

Законом встановлено, що мовою освітнього процесу в закладах освіти є державна мова.

Документ схвалений з урахуванням пропозицій Комітету з питань науки і освіти.

Як уже повідомлялося, що Профспілка працівників освіти і науки України постійно надавала свої пропозиції та зауваження до законопроекту.


За матеріалами офіційного порталу Верховної Ради України 

 
« ПочатокПопередня431432433434435436437438439440НаступнаКінець »

Сторінка 432 з 601