Головна

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

Індекс медіаграмотності української аудиторії значно знизився: нове дослідження
Вівторок, 23 квітень 2024 09:05

Громадська організація «Детектор медіа» провела кількісне дослідження, аби визначити індекс медіаграмотності українців, тобто рівень вміння свідомо сприймати й критично тлумачити інформацію, а також користуватися розмаїттям медіа. 

22 квітня 2024 року відбулася презентація результатів цього дослідження. На початку 2024 року дослідження було проведено вже вчетверте, і його результати дають змогу зрозуміти, як вплинув другий рік повномасштабної війни на медіаграмотність суспільства.

Спікерами на презентації виступили: 

  • Ганна Красноступ, Міністерство культури та інформаційної політики України; 
  • Наталія Лигачова, голова ГО «Детектор медіа»; 
  • Галина Петренко, директорка ГО «Детектор медіа»; 
  • Марта Наумова, к.с.н, Інститут соціології НАН України.

Після презентації відбулася дискусія про пріоритети в дослідженнях різних сегментів аудиторії та практики втілення проєктів з медіаграмотності, заснованих на результатах досліджень за участі представників громадських інституцій, фактчекерів, ЗМІ. 

Під час презентації «Детектор Медіа» представила поточний рівень індексу медіаграмотності різних категорій населення. Згідно з результатами дослідження медіаграмотність українців наразі становить:

  • 3% – низький рівень;
  • 21% має нижчу за середню медіаграмотність; 
  • 62% має вищий за середні рівень медіаграмотності;
  • 14% – високий рівень медіаграмотності.

 Головне з дослідження:

Рівень загального індексу медіаграмотності значущо змінився за останній рік: частка аудиторії з вищим за середній рівнем показника знизилася з 81% до 76%.

Показник субіндексу розуміння ролі медіа в суспільстві у порівнянні з минулим, 2022 роком, значущо не змінився. А чутливість українців до спотвореного контенту зросла: частка аудиторії з вищим за середній рівнем показника збільшилася з 65% до 70%.

Частка аудиторії з високим і вищим за середній рівнем цифрової компетентності знизилася з 64% до 55% (2022 vs. 2023).

Рівень медіаграмотності залежить від віку, рівня освіти, добробуту, місця проживання.

Цілком передбачуваним є високий рівень медіаграмотності у молоді 18-25 років (за рахунок субіндексу цифрової

компетентності ) і низький серед старшої вікової групи 56-65.

Що нижчий освітній статус, то нижчим є й рівень медіаграмотності. Так, серед опитаних із загальною середньою освітою частка осіб із показником низьким та нижчим за середній складає 29%, а серед тих, хто має повну/неповну вищу освіту, – лише 13%.

Суттєві відмінності в рівні медіаграмотності спостерігаються між особами з різним матеріальним статусом. Що вищий рівень добробуту, то вищий показник має індекс. Серед категорії тих, яким грошей вистачає лише на їжу (низький рівень добробуту), 37% мають низьке та нижче за середнє значення показника. Тимчасом як серед опитаних, яким вистачає на все і які заощаджують кошти (добробут вищий за середній), ця частка становить лише 18%.

Показник розуміння суспільством ролі медіа у порівнянні з минулим, 2022 роком, майже не змінився. Більшість аудиторії – 70% – вважає, що головною місією медіа є інформування громадян про суспільно значущі події.

За останній рік зменшилася чисельність аудиторії, яка вважає, що медіа працюють в інтересах держави (з 31% у 2022 році до 25% у 2023-му) та суспільства в цілому (з 15% у 2022 році до 12% у 2023-му). Найбільш значна частка аудиторії (30%) вважає, що медіа працюють в інтересах своїх власників та інвесторів. А у тому, що медіа дбають про інтереси своїх глядачів, як і у попередньому році, переконані лише 7% (у 2021 році таких було ще менше – 4%). 

Скоротилась також частка тих, хто вважає формат телемарафону цілком виправданим під час війни – з 58% у 2022 році до 41% у 2023-му. 74% опитаних стверджують, що через брак різних точок зору на події в телемарафоні шукають інформацію в інших джерелах.

Дослідження зафіксувало високий рівень чутливості до спотвореного контенту серед українців.

 

Довідково

Кількісне дослідження відбулось методом інтерв'ю «обличчя до обличчя» за допомогою планшета за стандартизованим опитувальником (CAPI). Обсяг вибірки склав 1200 респондентів – доросле населення України (18+). Польовий етап здійснено компанією New Image Marketing Group з 15 по 29 січня 2024 року.

Організатори: ГО «Детектор медіа», Національний проєкт з медіаграмотності «Фільтр» Міністерства культури та інформаційної політики України.

 

За матеріалами – «Детектор медіа»

















Пресслужба Профспілки працівників освіти і науки України

 
Міжнародний день Землі: менше пластику в житті та побуті!
Понеділок, 22 квітень 2024 12:23

Природа страждає і Земля закликає нас до дій щодо її збереження. Внаслідок забруднення пластиковим сміттям відбуваються патологічні зміни у водах океанів. Екстремальна спека, лісові пожежі та повені, а також рекордний сезон ураганів в Атлантичному океані торкнулися мільйонів людей.

У 2024 році тема Дня: «Планета проти пластику», яка закликає зменшувати залежність від пластику та робити землю вільною від пластику. Також тема має на меті привернути увагу до серйозної проблеми пластикового забруднення та того, як воно шкодить природі.

Людство має прагнути покінчити з використанням пластику для здоров’я планети та скоротити виробництво всього пластику на 60% до 2040 року.

Зміна клімату, антропогенні зміни в природі, а також неприпустимі дії, що порушують біорізноманіття, такі як вирубування лісів, зміни у землекористуванні, забруднення земель та річок, війни, екоциди й замінування – прискорюють руйнування планети. Адже екосистеми підтримують усе життя Землі. Чим здоровіші наші екосистеми, тим здоровіша планета та її люди. А відновлення пошкоджених екосистем допоможе покінчити зі злиднями, боротися зі зміною клімату та запобігти масовій загибелі людей. 

У цей міжнародний день ми всі повинні усвідомити, що світ потребує стійкішої економіки, яка працює на благо людей і планети. Ми повинні прагнути гармонії людини і природи. Міжнародний день Матері-Землі дає нам можливість дізнатися про ті важкі завдання, які стоять перед людством для збереження планети.

Тема День Землі у 2024 році спонукає і нас приєднатися до глобальної ініціативи з метою збереження нашої планети. Зокрема, можна взяти участь у різноманітних заходах, які сприяють підвищенню обізнаності про навколишнє середовище. 

Саме з цього дня можна розпочати зменшення використання пластику у своєму домі та поширювати інформацію про способи зменшення вуглецевого сліду серед родини та друзів.

До Дня Землі варто звернути увагу на різноманіття способів, які допоможуть зробити нашу планету краще місце для життя. Наприклад, можна взяти участь у заходах з висаджування дерев або організувати їх у своїй громаді, щоб збільшити зелені насадження та запобігти вирубці лісів. Також можна взяти участь у кампаніях з очищення, які спрямовані на видалення сміття й пластикових відходів з природних зон та підтримувати ініціативи

У навчальних закладах можна обговорити принципи скорочення пластику, повторного використання та переробки і застосовування їх у своєму щоденному житті. 

Поряд з цим, важливо організовувати та проводити освітні семінари щодо сталих способів життя, відновлювані джерела енергії та збереження біорізноманіття. 

І лише спільними зусиллями ми можемо робити наш світ кращим для майбутніх поколінь.












Факти та цифри

  • Щорічно планета втрачає 10 мільйонів гектарів лісу – площу, що перевищує територію Ісландії. На сьогодні деградовано до 40% поверхні суші, включаючи 30% ріллі та 10% пасовищ.
  • Здорова екосистема допомагає захистити нас від різноманітних хвороб. Біологічна різноманітність ускладнює швидке поширення патогенів.
  • За оцінками ООН, приблизно мільйон видів тварин та рослин нині перебувають під загрозою зникнення.


За матеріалами – ООН

 
Міжнародний день Землі: менше пластику в житті та побуті!
Понеділок, 22 квітень 2024 12:23

Природа страждає і Земля закликає нас до дій щодо її збереження. Внаслідок забруднення пластиковим сміттям відбуваються патологічні зміни у водах океанів. Екстремальна спека, лісові пожежі та повені, а також рекордний сезон ураганів в Атлантичному океані торкнулися мільйонів людей.

У 2024 році тема Дня: «Планета проти пластику», яка закликає зменшувати залежність від пластику та робити землю вільною від пластику. Також тема має на меті привернути увагу до серйозної проблеми пластикового забруднення та того, як воно шкодить природі.

Людство має прагнути покінчити з використанням пластику для здоров’я планети та скоротити виробництво всього пластику на 60% до 2040 року.

Зміна клімату, антропогенні зміни в природі, а також неприпустимі дії, що порушують біорізноманіття, такі як вирубування лісів, зміни у землекористуванні, забруднення земель та річок, війни, екоциди й замінування – прискорюють руйнування планети. Адже екосистеми підтримують усе життя Землі. Чим здоровіші наші екосистеми, тим здоровіша планета та її люди. А відновлення пошкоджених екосистем допоможе покінчити зі злиднями, боротися зі зміною клімату та запобігти масовій загибелі людей. 

У цей міжнародний день ми всі повинні усвідомити, що світ потребує стійкішої економіки, яка працює на благо людей і планети. Ми повинні прагнути гармонії людини і природи. Міжнародний день Матері-Землі дає нам можливість дізнатися про ті важкі завдання, які стоять перед людством для збереження планети.

Тема День Землі у 2024 році спонукає і нас приєднатися до глобальної ініціативи з метою збереження нашої планети. Зокрема, можна взяти участь у різноманітних заходах, які сприяють підвищенню обізнаності про навколишнє середовище. 

Саме з цього дня можна розпочати зменшення використання пластику у своєму домі та поширювати інформацію про способи зменшення вуглецевого сліду серед родини та друзів.

До Дня Землі варто звернути увагу на різноманіття способів, які допоможуть зробити нашу планету краще місце для життя. Наприклад, можна взяти участь у заходах з висаджування дерев або організувати їх у своїй громаді, щоб збільшити зелені насадження та запобігти вирубці лісів. Також можна взяти участь у кампаніях з очищення, які спрямовані на видалення сміття й пластикових відходів з природних зон та підтримувати ініціативи

У навчальних закладах можна обговорити принципи скорочення пластику, повторного використання та переробки і застосовування їх у своєму щоденному житті. 

Поряд з цим, важливо організовувати та проводити освітні семінари щодо сталих способів життя, відновлювані джерела енергії та збереження біорізноманіття. 

І лише спільними зусиллями ми можемо робити наш світ кращим для майбутніх поколінь.












Факти та цифри

  • Щорічно планета втрачає 10 мільйонів гектарів лісу – площу, що перевищує територію Ісландії.
  • На сьогодні деградовано до 40% поверхні суші, включаючи 30% ріллі та 10% пасовищ.
  • Здорова екосистема допомагає захистити нас від різноманітних хвороб. Біологічна різноманітність ускладнює швидке поширення патогенів.
  • За оцінками ООН, приблизно мільйон видів тварин та рослин нині перебувають під загрозою зникнення.


За матеріалами – ООН

 
Особливості розподілу освітньої субвенції у 2024 році: розʼяснення МОН
Понеділок, 22 квітень 2024 11:32

Міністерство освіти і науки України додало детальне розʼяснення щодо розподілу освітньої субвенції у 2024 році на сторінку з інформаційними довідками. У розʼясненні детально описано формулу для розрахунку освітньої субвенції та особливості розподілу коштів цьогоріч.

Зокрема:

  • розмір освітньої субвенції на 2024 рік;
  • які параметри використовує та не використовує формула розрахунку субвенції та чому;
  • як визначаються різні параметри для розрахунку освітньої субвенції для кожної окремої громади;
  • особливості розподілу коштів в умовах війни;
  • як формула розподілу освітньої субвенції стимулює підвищення якості освіти;
  • за яких умов МОН розглядає можливість перерозподілу освітньої субвенції;
  • оплата простою вчителів;
  • спрямування освітньої субвенції для приватних шкіл;
  • використання залишків освітньої субвенції, які утворилися на кінець бюджетного року;
  • законодавче та нормативне забезпечення.

Також МОН радить долучитися до вайбер-групи, у якій можна знайти новини, корисну інформацію щодо освітньої субвенції та отримати відповіді на свої запитання.

 

За матеріалами – МОН України

 
« ПочатокПопередня12345678910НаступнаКінець »

Сторінка 1 з 600