Головна

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

За втручання в діяльність профспілок – кримінальна відповідальність
Середа, 25 вересень 2019 10:40

ЦК Профспілки працівників освіти і науки України надав роз'яснення територіальній організації Профспілки щодо правомірності втручання голови районної ради в статутну діяльність професійних спілок.

Відповідно до статті 36 Конституції України  громадяни мають право на участь у професійних спілках з метою захисту своїх трудових і соціально-економічних прав та інтересів. Професійні спілки утворюються без попереднього дозволу на основі вільного вибору їх членів.

Статтею 3 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» визначено, що дія цього Закону поширюється на діяльність профспілок, їх організацій, об’єднань профспілок, профспілкових органів і на профспілкових представників у межах їх повноважень, на роботодавців, їх об’єднання, а також на державні органи та органи місцевого самоврядування.

Професійні спілки, їх об’єднання у своїй діяльності незалежні від державних органів та органів місцевого самоврядування, роботодавців, інших громадських організацій, політичних партій, їм не підзвітні і не підконтрольні (стаття 12 Закону).

Профспілки самостійно організовують свою діяльність, проводять збори, конференції, з’їзди, засідання утворених ними органів, інші заходи, які не суперечать законодавству.

Забороняється втручання державних органів, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, роботодавців, їх об’єднань у статутну діяльність профспілок, їх організацій та об’єднань.

Згідно з положеннями статей 14, 15 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» профспілки та їх об’єднання діють відповідно до законодавства та своїх статутів.

У зверненні голови районної організації Профспілки наводиться інформація про те, що голова районної ради вимагає об’єднати всі профспілки району в одну спільну профспілку.

Такі дії посадової особи органу місцевого самоврядування, з урахуванням фактичних обставин, можна розцінити як втручання у статутну діяльність організацій профспілки, і в такому випадку підлягають застосуванню наведені вище норми законодавства щодо гарантій діяльності профспілок.

Зазначаємо також, що статтею 46 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» встановлено, що особи, які чинять перешкоду здійсненню права громадян на об’єднання у профспілки, а також посадові та інші особи, винні в порушенні законодавства про профспілки, які своїми діями або бездіяльністю перешкоджають законній діяльності профспілок, їх об’єднань, несуть дисциплінарну, адміністративну або кримінальну відповідальність відповідно до законів.

Так, статтею 170 Кримінального Кодексу України передбачена кримінальна відповідальність за умисне перешкоджання законній діяльності професійних спілок або їх органів – виправні роботи на строк до двох років, або позбавлення волі на строк до трьох років, з позбавленням права обіймати певні посади, чи займатися певною діяльністю строком до трьох років.

Перешкоджання законній діяльності профспілок або їх органів може виразитися, зокрема, в незаконному втручанні в організацію та порядок проведення зборів, конференцій, інших заходів, які проводяться профспілками відповідно до закону; примусовому створенню профспілкових організацій та їх об’єднань  тощо.

 

 
Страйк проти глобальних кліматичних змін: освіта за навколишнє середовище
Середа, 25 вересень 2019 10:40

Протягом цього тижня, 20-27 вересня 2019 року, чимало учнів, студентів та молоді в Європі та в усьому світі виходять на вулиці, щоб взяти участь у акціях протесту проти глобальних кліматичних змін.

Молоді люди вимагають змістовних політичних дій, спрямованих на вирішення екологічних проблем. Їх турбують екстремальні погодні явища, танення льодовиків та полярних льодів, лісові пожежі та забруднення дикої природи. Вони шукають вирішення питань не тільки зовні, але і всередині класних кімнат, допитуючись у вчителів що можна зробити, щоб врятувати навколишнє середовище.

Недопущення критичної зміни клімату та екологічної катастрофи – це питання зміни нашої економічної системи. Це якраз чудова можливість для профспілок, щоб обговорити це питання з молоддю та інтегрувати його в профспілкові дебати, розглядаючи соціальні наслідки кліматичних змін.

Членські організації Європейського комітету профспілок освіти висловлюють солідарність з молодими людьми, які на цьому тижні вийшли на акції протесту і демонстрації заради досягнення більш здорового середовища та сталого розвитку на нашій планеті. На рівні ЄС ми повинні гарантувати, щоб освітянські профспілки активно долучаються до розробки «Зеленого курсу ЄС».

Інтернаціонал освіти оголосив надзвичайну кліматичну ситуацію в освіті під час Тижня кліматичних дій і приєднався до протесту в Брюсселі 20 вересня. Також, на Всесвітньому конгресі Інтернаціоналу у липні 2019 року, було прийнято дві Резолюції щодо ролі освіти та науки у захисті навколишнього середовища. Декілька європейських профспілок освітян (наприклад, в Італії, Іспанії та Франції) також підтримують цей заклик, беручи участь у демонстраціях та пропагуючи його через свої інформаційні канали. Деякі організації-члени ЄКПО (наприклад, у Німеччині) вимагають, щоб органи освіти офіційно скасували заняття в освітніх закладах в день страйку, щоб не допустити притягнення до відповідальності вчителів через участь у демонстраціях.

У статті мережі «Еврідіка» «Як освіта може сприяти поінформованості та діям щодо зміни клімату?» досліджено причини, чому навчання з екологічних питань та питань зміни клімату має бути інтегрованим у всі рівні та аспекти освітніх систем.

Для інформації

У березні 2019 року, приблизно 1,4 млн людей у 120 країнах світу, більшість з яких є учнями-підлітками і студентами, брали участь у глобальному страйку з вимогою до політиків вжити заходів проти кліматичних змін. У травні 2019 року у Глобальному кліматичному страйку взяло участь понад мільйон людей у понад 1600 містах, знову ж таки значна кількість – молодь. 

alt

 
Дослідження ЮНІСЕФ про кібербулінг
Вівторок, 24 вересень 2019 09:50

Близько третини українських підлітків ставали жертвами цькування в інтернеті. Це дані опитування Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ), в якому взяли участь більше 170 тисяч людей від 13 до 24 років із 30 країн світу.

В Україні долучилися до опитування 6791 респондент через SMS та сервіси миттєвих повідомлень.

«В Україні 29% опитаних підлітків були жертвами онлайн-булінгу, а 16% були змушені пропускати через це шкільні заняття», – йдеться у звіті ЮНІСЕФ.

Більшість опитаних зазначають, що кібербулінг найбільш поширений у соціальних мережах, зокрема у Facebook, Instagram, Snapchat і Twitter.

Генрієтта Фор, виконавча директорка ЮНІСЕФ, наголошує, що варто враховувати – булінг не закінчується після навчання в школі, а у житті молоді трапляється і офлайн, і онлайн.

Більше половини українців, вважає, що вирішувати проблему кібербулінгу має молодь. Відповідальність на державні органи покладає кожен п’ятий підліток в Україні. Ще частина вважає, що необхідно залучати школу, а 12% проголосували за залучення інтернет-провайдерів.

За результатами опитування 59% повідомили, що знають про існування груп для школярів у мережі, де вони діляться інформацією про однокласників з метою цькування. 

alt

 
ЮНЕСКО попереджає: 12 мільйонів дітей може ніколи не піти до школи
П'ятниця, 20 вересень 2019 10:37


Згідно з новою інформацією, опублікованою Статистичним інститутом ЮНЕСКО, за останні десять років показник охоплення шкільною освітою дітей в світі майже не змінився.

У 2018 році приблизно 258 мільйонів дітей, підлітків і молодих людей не мали доступу до шкільної освіти. Це 1/6 частину всіх дітей шкільного віку (6-17 років) в світі. Ще більше занепокоєння викликає той факт, що, якщо не буде вжито термінових заходів, 12 мільйонів дітей молодшого шкільного віку ніколи не зможуть піти до школи. З урахуванням таких показників буде важко забезпечити інклюзивну якісну освіту для всіх, що є однією з Цілей сталого розвитку, встановлених міжнародною спільнотою на 2020-30 рік.

Нові кількісні дані про дітей, які не відвідують школу в усьому світі, підтверджують останні прогнози ЮНЕСКО, які свідчать про те, що при нинішніх тенденціях кожна шоста дитина, як і раніше, не буде відвідувати початкову і середню школу в 2030 році і що лише 6 з 10 молодих людей отримають середню освіту.

Інформація Статистичного інституту ЮНЕСКО також підкреслює розрив між найбагатшими і найбіднішими країнами світу. Так, 19% дітей молодшого шкільного віку (приблизно від 6 до 11 років) не відвідують школу в країнах із низьким рівнем доходу, тоді як в країнах з високим рівнем доходу цей показник становить всього 2%. Розрив ще значніше збільшується по відношенню до дітей старшого шкільного віку та молоді. Приблизно 61% всіх молодих людей у віці від 15 до 17 років не відвідують школу в країнах з низьким рівнем доходу, в порівнянні з 8% в країнах з високим рівнем доходу.

За словами Генерального директора ЮНЕСКО Одре Азуле, «дівчатка продовжують стикатися з серйозними труднощами. Згідно з нашими прогнозами, 9 мільйонів дівчаток молодшого шкільного віку ніколи не підуть до школи і не переступлять поріг шкільного класу, в порівнянні приблизно з 3 мільйонами хлопчиків. З цих 9 мільйонів, 4 мільйони дівчаток проживають в країнах Африки на південь від Сахари, де ситуація викликає ще більше занепокоєння. Тому, як першочергове завдання, ми повинні продовжувати концентрувати наші зусилля на забезпеченні освіти для дівчаток і жінок».

«У нас є всього 11 років, щоб виконати зобов’язання щодо досягнення Цілей сталого розвитку, що полягає в тому, щоб кожна дитина мала можливість відвідувати школу і здобути освіту. Проте, цифри показують, що з року в рік якість і доступ до освіти залишаються досить обмеженими», – заявила директор СІЮ Сільвія Монтойя. «Цих проблем можна уникнути шляхом комплексного прийняття активних дій і збільшення фінансування. Для здійснення цих цілей буде потрібно прийняття справжнього і підкріпленого ресурсами зобов'язання з боку уряду кожної країни».

Незважаючи на те, що показник числа дітей, які не відвідують школу в 2017 році, знизився з 262 мільйонів, це скорочення значною мірою пов’язано з методологічними змінами в розрахунку цих показників. Як показано в новому документі, раніше діти молодшого шкільного віку, які зараховані в дошкільні установи, були включені до загальної кількості, тоді як зараз вони більше не вважаються тими, хто не відвідує школу (див. довідку). Проте, це не змінює загальні показники кількості дітей, які не відвідують школу.

Інформація Статистичного інституту ЮНЕСКО була опублікована за тиждень до засідання Генеральної Асамблеї ООН, присвяченого вивченню прогресу в досягненні Цілей сталого розвитку та обговоренню фінансування, необхідного для їх здійснення. Дані демонструють нагальну необхідність в додаткових діях для досягнення якісної освіти для всіх. Ця мета все ще може бути досягнута, якщо ми відновимо наші зусилля, маючи більш повні і достовірні дані для моніторингу прогресу в сфері доступної, повної і якісної освіти. 

Довідково

До недавнього часу всі діти молодшого віку (приблизно від 6 до 11 років), які не зараховані в початкову або середню школу, вважалися такими, що не відвідують школу. Сюди входили також діти молодшого віку, які все ще були зараховані в дошкільні освітні установи.

Шляхом виключення цієї відносно невеликої групи дітей (більшість з них проживають в країнах з високим рівнем доходу) загальну кількість дітей молодшого віку, які не відвідують школу, було скорочено приблизно на 4,6 мільйона осіб.

 
« ПочатокПопередня261262263264265266267268269270НаступнаКінець »

Сторінка 261 з 603