Фінансування створення навчально-практичних центрів у 2024 році: постанова Кабміну |
|
Середа, 17 січень 2024 14:01 |
Кабінет Міністрів України наприкінці
2023 року ухвалив постанову «Про внесення змін до Порядку та
умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на створення
навчально-практичних центрів сучасної професійної (професійно-технічної)
освіти».
Унаслідок повномасштабного вторгнення
сфера освіти, зокрема професійної (професійно-технічної), потребує
вдосконалення механізму фінансування.
Зокрема, за цей час частина профтехів
була зруйнована чи пошкоджена, а деякі – вимушені були переміститися для
безпечного проведення освітнього процесу в інші регіони України. Водночас різко
зросла необхідність у підготовці кваліфікованих кадрів для потреб оборони та
відновлення країни.
Постанова, прийнята
КМУ, передбачає такі зміни:
- спрямування субвенції не лише на капітальний
ремонт майстерень, лабораторій, кабінетів, інших приміщень, а й будівель і
споруд, які безпосередньо стосуються функціонування навчально-практичних
центрів, або в яких зберігається закуплене обладнання та основні засоби;
- можливість для закладів П(ПТ)О, що розташовані на
територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих,
та тимчасово переміщені для безпечної організації та здійснення освітнього
процесу в інші регіони України, подавати заявки на створення
навчально-практичного центру з додаванням відповідного документу про
оренду майна;
- надання можливості закладам П(ПТ)О із загальною
кількістю здобувачів освіти від 300 до 400 подавати заявки на створення
навчально-практичного центру у випадку, якщо професійне спрямування цього
навчально-практичного центру відсутнє в інших закладах П(ПТ)О в радіусі 40
кілометрів у межах області;
- надання до заявки на створення
навчально-практичного центру листів підтримки від міського голови міста
обласного значення / обласного центру (для закладів, фінансування яких
здійснюється з бюджетів міських територіальних громад з адміністративним
центром у місті обласного значення – обласному центрі), голови
територіальної громади, а також роботодавців;
- визначення показників очікуваного ефекту від
створення навчально-практичного центру, зокрема:
- збільшення кількості здобувачів П(ПТ)О в
закладі освіти;
- збільшення кількості програм співпраці закладу
освіти з роботодавцями;
- збільшення суми надходжень до спеціального
фонду закладу освіти від надання платних послуг, виробничої практики в
суб’єктів господарювання;
- збільшення кількості випускників, які
працевлаштовуються після завершення навчання;
- зменшення втрати контингенту здобувачів освіти.
За матеріалами – МОН України
|