Головна Новини

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

Новини
Інвестиції у вчителів та співпраця між урядами й профспілками – основа подолання кризи Друк
Четвер, 08 липень 2021 09:24

5-6 липня 2021 року відбулася позачергова онлайн конференція «За відновлення під керівництвом сфери освіти».

Конференція дала можливість членським організаціям Європейського комітету профспілок освіти обговорити і прийняти стратегії щодо вирішення поточних і майбутніх проблем професії вчителя в контексті відновлення світової економіки після пандемії COVID-19.

Голова Профспілки працівників освіти і науки України Георгій Труханов взяв активну участь у роботі конференції.

Зі вступним словом виступив президент Європейського комітету профспілок освіти, Ларрі Фланаген. Він наголосив, що криза, з якою зіштовхнувся світ, торкається всіх рівнів суспільства. Вплив пандемії на суспільство був подібний землетрусу: чинився величезний тиск на працівників, людей кожного окремо і суспільство в цілому. Пандемія здійснила також величезний вплив на сферу освіти.

Нерівність серед учнів і вчителів, скорочення державного фінансування, ринкові механізми, що підривають якість освіти і соціальний діалог, відсутність національних програм цифровізації, а також тиск, який чиниться на вчителів та інших працівників освіти – ось основні проблеми, з якими зіштовхнулася та продовжує зіштовхуватися сфера освіти в Європі.

Ця криза кинула безпрецедентний виклик вчителям та іншим працівникам освіти. Але вони проявили стійкість, вміння адаптуватися, уяву і надзвичайну мужність, продовжуючи надавати якісну освіту молодим людям. Також Ларрі Фланаген наголосив, що задля ефективних результатів, має бути ефективна співпраця між урядами країн та профспілками.

Запрошена доповідачка, Теміс Хрістофіду, генеральний директор з питань освіти, молоді, спорту та культури Європейської комісії наголосила на критичній необхідності виходу з кризи для сфери освіти, оскільки кількість дітей, які залишають навчання у школі, катастрофічно зростає.

20% дітей відчувають психічні розлади через зміни у їх ритмі життя, спричинені пандемією. «Нам потрібно більше працювати, щоб покращити доступ до цифрових навичок та інфраструктури. І найголовніше, нам потрібно більше інвестувати у вчителів» – заявила Теміс Хрістофіду.

Девід Едвардс, Генеральний секретар Інтернаціоналу освіти, виступивши перед учасниками конференції, навів приклади впливу кризи на права людини та демократію у світі та підкреслив важливість профспілок у галузі освіти для стійкого та демократичного відновлення.

«Після десятиліть нехтування освітою більше не можна залишатися в режимі очікування. Існує нагальна необхідність мобілізації. Не буває дня, коли б мене не вражала самовідданість вчителів та профспілок. Ми могутні. Ми незламні. Солідарність – це наш виклик і наша місія», – сказав Девід Едвардс.

Лука Вісентіні, генеральний секретар Європейської конфедерації профспілок, наголосив на важливості міцної співпраці між профспілками на європейському рівні, а також на вирішальній ролі, яку відіграють профспілки у захисті прав працівників. «Ми закликаємо, щоб освіта була суспільним благом.

Вчителі повинні користуватися цифровими технологіями, а не технології мають використовувати вчителів. Цифрові програми не можуть забезпечити підтримку, вони не можуть замінити вчителів, а вчителям потрібно забезпечити якісний доступ до цифрових технологій.

Як наголосили учасники конференції, не криза сама собою визначає майбутнє сфери освіти. Це майбутнє залежить від шляхів виходу з неї, які суспільство та уряди зможуть знайти.

Пандемія створює додаткові можливості ще більше зміцнити потенціал профспілок, проявити новаторство, кмітливість та активніше боротися за права профспілок і людини.

Сфера освіти має зіграти ключову роль в усуненні негативних наслідків пандемії і виробленні планів по відновленню.

Делегати обговорили способи, за допомогою яких профспілки освіти в Європі можуть підтримати соціальні зміни в таких життєво важливих сферах, як сталий екологічний розвиток, активна демократична громадянськість, рівність та інклюзія, дистанційна освіта і цифровізація. Було також наголошено на значних ризиках, пов'язаних з комерціалізацією освіти і визначено шляхи зміцнення соціального діалогу та колективних переговорів.

Вихід з кризи, обумовленої пандемією COVID-19 можливий тільки за умови чіткого виконання обов’язків урядами, органами управління освітою і політиками щодо системного відновлення освіти.

Деякі країни поділилися інформацією щодо економічної ситуації у сфері освіти. За словами делегата з Іспанії уряд країни виділив кошти для розділення великих класів та зменшення кількості дітей у класах, щоб покращити успішність учнів по завершенню учбового року.

Представник Великобританії зазначив, що для відновлення сфери освіти країни після пандемії необхідно 15 млрд фунтів, однак уряд виділив всього 1,5 млрд, тому питання покращення економічної ситуації у сфері залишається відкритим.

Польський учасник доповів, що Міністерство національної освіти спільно з проектним центром почали співпрацю, пропонуючи місцевим органам влади фінансування з метою придбання обладнання для студентів та викладачів для дистанційного навчання (комп’ютери, ноутбуки або планшети). На цю ініціативу було виділено понад 9 млн євро.

Основні резолюції, які були прийняті на конференції, стосуються відновлення економіки, двигуном якого є освіта, штучного інтелекту в сфері освіти, ролі профспілок освіти в Європі у вирішенні проблем освіти і навколишнього середовища задля соціальних змін, а також проведення кампаній за краще майбутнє для сфери вищої освіти і наукових досліджень.
 
Середня зарплата в Україні: основні цифри Друк
Четвер, 08 липень 2021 09:20

Середня заробітна плата в Україні у травні 2021 року становила 13 499 гривень. Проте, порівняно із квітнем цього ж року знизилася на 0,3%, а порівняно із травнем 2020 року – зросла на 28,1%.

У перерахунку на євро заробітна плата склала 402,9 євро (у квітні ц.р. вона складала 406,3 євро).

Протягом травня 2021 року найбільшими темпами зросла заробітна плата у наступних сферах: тимчасове розміщування й організація харчування (на 27,2%), мистецтво, спорт, розваги та відпочинок (на 9,1%). Проте порівняно з квітнем 2021 року за більшістю видів економічної та промислової діяльності відбулося зниження середньої заробітної плати; відносно ж травня 2020 року в усіх сферах економіки заробітна плата зросла.

Заробітна плата працівників окремих галузей бюджетної сфери залишається нижчою ніж середня по економіці:

  • в освіті – 11 579 грн (або 85,8% від середньої по економіці);

  • у сфері охорони здоров’я та надання соціальної допомоги – 11 526 грн (або 85,4% від середньої по економіці).

За регіональною ознакою у травні 2021 року найбільшою середня зарплата була в м. Києві (19 287 грн), Донецькій (14 457 грн) та Київській (13 850 грн) областях, найнижчою – у Волинській області (10 890 грн).

Індекс реальної заробітної плати у травні ц.р. порівняно з квітнем ц.р. становив 98,4%, а відносно травня 2020 року – 116,8%.

За результатами аналізу офіційної статистики фонд оплати праці в Україні у травні 2021 року зменшився на 0,8% відносно попереднього місяця та перевищив показник травня 2020 року на 24,9%.

 
Прем’єр-міністр доручив органам влади виплачувати зарплати освітянам вчасно Друк
Четвер, 08 липень 2021 09:12

Прем’єр-міністр України Денис Шмигаль поставив завдання керівникам центральних та місцевих органів влади забезпечити, щоб кожен працівник бюджетної сфери, зокрема, й освіти, отримував заробітну оплату не пізніше визначених законом термінів.

Про відповідне доручення він повідомив під час засідання міжвідомчої робочої групи з питань погашення заборгованості із заробітної плати.

За його словами, одним із пріоритетів діяльності очільників обласних адміністрацій, міністерств та відомств має бути робота з подолання причин, які призводять до появи боргів із заробітної плати.

«Питання забезпечення конституційного права працівників на своєчасне одержання заробітної плати за працю має стати важливою складовою державної політики. Планом пріоритетних дій Уряду на 2021 рік визначено завдання щодо законодавчого врегулювання питання посилення захисту прав працівників на своєчасне отримання заробітної плати. І тут немає місця компромісам – зарплата має платитися вчасно і в повному обсязі», – підкреслив Денис Шмигаль.

Глава Уряду відзначив, що в кожному органі влади має бути визначена посадова особа, яка нестиме персональну відповідальність за стан погашення заборгованості у певній сфері господарювання чи регіоні.

«Тимчасові комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати мають працювати так часто, як того потребує ситуація. Якщо в регіоні є заборгованість, значить комісія має працювати до отримання належного ефекту: скорочення заборгованості й повного її погашення. Порожні звіти про кількість зібрань і чергових безрезультатних заслуховувань прийматися не будуть. Заходи мають бути рішучими та ефективними», – наголосив Прем’єр-міністр.

Денис Шмигаль поставив завдання всім керівникам центральних та місцевих органів влади забезпечити, щоб кожен працівник медицини, освіти, культури, спорту та інших бюджетних сфер отримував оплату не пізніше визначених законом термінів.

За підсумками наради серед іншого було доручено керівникам усіх державних підприємств, де є заборгованість із заробітної плати, визначити конкретний план дій, заходів і графіків її погашення і надання щомісячних звітів з цих питань.

 
25 років Конституції України! Друк
П'ятниця, 25 червень 2021 09:09

28 червня 1996 року – 25 років тому – Верховна Рада ухвалила Конституцію України. Це стало важливим етапом українського державотворення. Конституція є ядром національної правової системи. Вона фіксує головні юридичні та політичні аспекти відносин між державою та суспільством.

Конституція України 1996 року не виникла на порожньому місці. Перша відома кодифікація права на українських територіях відбулася за часів Давньої Русі і була зафіксована в «Руській Правді» (ХІ–ХІІ століття).

Пошук шляхів, методів та інструментарію для оформлення і закріплення основних принципів суспільно-державної взаємодії продовжувався в наступні історичні епохи.

Особливе місце в ньому займає Конституція Пилипа Орлика 1710 року. У цьому документі задекларовано основні засади розбудови демократичної держави.

Новітній конституційний процес в Україні нерозривно пов’язаний з відновленням української державності. Творення Конституції розпочалося з прийняттям Декларації про державний суверенітет 16 липня 1990 року. Процеси творення національного законодавства активізувалися з розпадом СРСР та ухваленням Акта проголошення незалежності України від 24 серпня 1991 року. Всеукраїнський референдум засвідчив підтримку проголошення незалежності України.

Більшість країн світу визнали Україну суверенною державою.

О 9 годині 18 хвилин 28 червня 1996 року країна отримала Конституцію – першу Конституцію незалежної України.

У ній було закріплено правові основи держави, її суверенітет і територіальну цілісність, основні права і свободи українських громадян. Людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканість, безпека визнаються найвищою соціальною цінністю.



 
« ПочатокПопередня12345678910НаступнаКінець »

Сторінка 3 з 457