Сертифікація, атестація та оплата праці |
|
П'ятниця, 08 листопад 2024 10:15 |
Згідно з частиною 4 статті 38 Закону України «Про повну загальну середню освіту» керівник закладу загальної середньої освіти зобов'язаний сприяти проходженню атестації та сертифікації педагогічними працівниками. Відповідно до частини 7 статті 49 цього закону успішне проходження сертифікації зараховується як проходження атестації педагогічним працівником, а також є підставою для присвоєння йому відповідної кваліфікаційної категорії та/або педагогічного звання. Частиною 5 статті 61 Закону України «Про освіту» встановлено, що педагогічний працівник, який пройшов сертифікацію, отримує щомісячну доплату в розмірі 20% посадового окладу (ставки заробітної плати) пропорційно до обсягу педагогічного навантаження протягом строку дії сертифіката. Пунктом 40 Положення про сертифікацію педагогічних працівників, затвердженого постановою КМУ від 27.12.2018 № 1190 «Про затвердження Положення про сертифікацію педагогічних працівників», також передбачено, що успішне проходження сертифікації зараховується як проходження чергової (позачергової) атестації педагогічним працівником з присвоєнням йому наступної категорії педагогічного працівника. Відповідно до постанови Кабміну від 19.02.2020 № 113 «Про встановлення доплати педагогічним працівникам за успішне проходження сертифікації», розробленої на виконання частини 5 статті 61 Закону України «Про освіту», педагогічним працівникам, які успішно пройшли сертифікацію, встановлюється щомісячна доплата в розмірі 20% ставки заробітної плати пропорційно до обсягу педагогічного навантаження, що виконується працівником на цій посаді. Доплата за успішне проходження сертифікації здійснюється протягом строку дії сертифіката. Згідно з підпунктом 3 пункту 3 наказу МОН від 09.09.2022 № 805 «Про затвердження Положення про атестацію педагогічних працівників» педагогічним працівникам, які до набрання чинності цим наказом (до 1 вересня 2023 року), успішно пройшли сертифікацію і мають чинні сертифікати (один раз протягом дії сертифіката), проходження сертифікації зараховується як проходження чергової (позачергової) атестації із присвоєнням наступної (збереженням присвоєної) кваліфікаційної категорії, педагогічного звання. Підпунктом 3 пункту 2 наказу МОН України від 10.09.2024 № 1277 «Про внесення змін до Положення про атестацію педагогічних працівників», який набув чинності з 5 листопада 2024 року, встановлено, що право на зарахування сертифікації як чергової атестації мають педагогічні працівники, які до набрання чинності цим наказом успішно пройшли сертифікацію, мають чинні сертифікати про її проходження та які не скористалися таким правом до набрання чинності цим наказом. Пунктом 13 розділу І Положення про атестацію в редакції наказу МОН № 1277 також установлено, що успішне проходження сертифікації зараховується як проходження атестації педагогічним працівником та є підставою для присвоєння атестаційною комісією йому чергової кваліфікаційної категорії та/або педагогічного звання чи підтвердження наявної вищої кваліфікаційної категорії та/або педагогічного звання з дня подачі до атестаційної комісії сертифіката. Повноваження атестаційних комісій, створених у відповідному навчальному році, тривають до створення нових атестаційних комісій у наступному навчальному році, оскільки Положенням про атестацію не встановлено норми про їх припинення. Тож оскільки сертифікат конкретного вчителя діє три роки, то оплата його праці мала здійснюватися за більш високою кваліфікаційною категорією (за вищою кваліфікаційною категорією за її наявності під час сертифікації), з дати, засвідченої у сертифікаті впродовж трьох років, як це передбачено у постанові Кабміну № 113. Зважаючи, що доплата за успішне проходження сертифікації здійснюється протягом строку дії сертифіката, а саме з дати, засвідченої в сертифікаті впродовж трьох років, то відповідним вчителям має провадитися також щомісячна доплата в розмірі 20% ставки заробітної плати, встановленої за більш високою кваліфікаційною категорією, пропорційно обсягу педагогічного навантаження з дати, засвідченої в сертифікаті. У разі порушення цих норм законодавчих актів, вчителям, які мають сертифікати, має бути повернена вся сума заробітної плати, втрачена ними в результаті неправомірних дій керівників закладів та органів освіти. Відповідно до пункту 6 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15.04.1993 № 102, відповідальність за своєчасне і правильне встановлення працівникам ставок заробітної плати, посадових окладів, обчислення заробітної плати покладається на керівників та головних бухгалтерів (бухгалтерів) установ і закладів освіти, керівників вищих органів управління.
|
Петиція щодо підвищення посадового окладу освітян: відповідь Кабміну |
|
Середа, 06 листопад 2024 09:47 |
На веб-сайті Електронних петицій Кабінету Міністрів України опубліковано відповідь на петицію щодо зволікання Урядом прийняття рішення про підвищення розміру посадового окладу працівника І тарифного розряду за ЄТС до 3 600 гривень, виходячи з якого розраховуються посадові оклади та ставки заробітної плати педагогічних і науково-педагогічних працівників, яке мало відбутися з 1 квітня 2024 року. Відповідь надійшла за підписом Прем’єр-міністра України Дениса Шмигаля. Відповідь на петицію Відповідно до статті 40 Конституції України, статті 23-1 Закону України «Про звернення громадян» та Порядку розгляду електронної петиції, адресованої Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 липня 2016 р. № 457, Кабінетом Міністрів розглянуто Вашу електронну петицію № 41/007065-24еп «Прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про підвищення І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки до розміру 3600 грн», розміщену 21 серпня 2024 р. на офіційному веб-сайті Кабінету Міністрів (Єдиний веб-портал органів виконавчої влади), яку підтримали понад 25 тис. громадян. Частиною першою статті 51 Бюджетного кодексу України передбачено, що керівники бюджетних установ утримують чисельність працівників та здійснюють фактичні видатки на заробітну плату лише в межах бюджетних асигнувань на заробітну плату, затверджених для бюджетних установ у кошторисах. Відповідно до частин п’ятої і шостої статті 6 Закону України «Про оплату праці» схема посадових окладів (тарифних ставок) працівників установ, закладів та організацій, що фінансуються з бюджету, формується на основі мінімального посадового окладу (тарифної ставки), встановленого Кабінетом Міністрів України, та міжпосадових (міжкваліфікаційних) співвідношень розмірів посадових окладів (тарифних ставок) і тарифних коефіцієнтів. Мінімальний посадовий оклад (тарифна ставка) встановлюється у розмірі, не меншому за прожитковий мінімум, встановлений для працездатних осіб на 1 січня календарного року. На сьогодні згідно з абзацом п’ятим примітки 1 до додатка 1 до постанови Кабінету Міністрів України від ЗО серпня 2002 р. № 1298 «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» посадові оклади працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери розраховуються виходячи з розміру посадового окладу працівника 1 тарифного розряду Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери — З 195 гривень, що на 5,5 відсотка перевищує розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установлений Законом України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» на 1 січня 2024 р. (З 028 гривень). Таким чином, навіть в умовах воєнного стану та першочергового спрямування видатків державного бюджету на потреби Збройних Сил, інших військових формувань, правоохоронних та інших державних органів, залучених до виконання завдань щодо відсічі збройної агресії, забезпечення недоторканності державного кордону та захисту держави або до здійснення згідно із законом заходів загальної мобілізації, Уряд виконав норми трудового законодавства стосовно розміру мінімального посадового окладу працівників установ, закладів та організацій, що фінансуються з бюджету. Слід зауважити, що пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 12 січня 2024 р. № 23 «Деякі питання оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» керівникам установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери доручено забезпечити диференціацію заробітної плати працівників, які отримують заробітну плату на рівні мінімальної у межах фонду оплати праці, шляхом встановлення доплат, надбавок, премій з урахуванням складності, відповідальності та умов виконуваної роботи, кваліфікації працівника, результатів його роботи. Водночас зазначаємо, що третій рік поспіль в умовах воєнного стану в країні фінансування всіх соціальних видатків здійснюється за рахунок коштів міжнародних донорів. З огляду на наведене питання подальшого підвищення розміру посадового окладу працівника 1 тарифного розряду Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери буде розглядатися з урахуванням необхідності раціонального та ефективного використання коштів бюджетів усіх рівнів в умовах обмеженості дохідної частини бюджету під час воєнного стану та принципу збалансованості, який є одним із ключових принципів бюджетної системи. Додатково зазначаємо, що реалізація положень статті 61 Закону України від 5 вересня 2017 р. № 2145-VIII «Про освіту», відповідно до якої посадовий оклад педагогічного працівника найнижчої кваліфікаційної категорії встановлюється в розмірі трьох мінімальних заробітних плат, потребує додатково орієнтовно понад 470 млрд. гривень, з них: з державного бюджету – 296 млрд. гривень, з місцевих бюджетів – 177 млрд. гривень. На сьогодні в умовах обмеженості фінансових ресурсів у зв’язку з воєнним станом неінфляційні джерела покриття зазначених видатків відсутні. Згідно з пунктом 24 розділу «Прикінцеві положення» проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2025 рік» (реєстраційний номер 12000 від 14 вересня 2024 р.) Кабінету Міністрів України у разі позитивної динаміки зміни прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України за підсумками виконання Державного бюджету України у першому півріччі 2025 року та з урахуванням можливостей ресурсної частини державного бюджету доручається розглянути питання щодо можливості підвищення розмірів прожиткового мінімуму, мінімальної заробітної плати. Веб-сайт Електронних петицій Кабінету Міністрів України
|
В Україні зникло 2000 шкіл |
|
Понеділок, 04 листопад 2024 09:06 |
Протягом 2020-2024 років 2114 українських шкіл закрили: держава втратила пʼяту частину сільських закладів, а у містах їхня кількість зменшилася на 5%. Першокласників за останні 4 роки стало менше на 31%. Про це повідомляє Education.ua з посиланням на дані Інституту освітньої аналітики. Освітній портал проаналізував, що у 2020/2021 навчальному році в Україні працювали 14 815 шкіл, а у 2023/2024 їх залишилося 12 701. Таким чином, за 4 роки закрилися 2114 шкіл, тобто 14%. Зокрема зазначено, що найбільшого скорочення зазнають сільські школи, яких зараз нараховується 7439, тоді як у 2020/2021 їх було 9293.
|
Майбутнє освіти в Європі: підготовка до Конференції ЄКПО |
|
П'ятниця, 01 листопад 2024 10:08 |
31 жовтня 2024 року відбулося позачергове онлайн-засідання Європейського комітету профспілок освіти, яке зібрало приблизно 40 представників профспілкових організацій європейських країн. Від Профспілки працівників освіти і науки України у роботі засіданні взяв участь Голова організації Георгій Труханов. Основна увага була зосереджена на підготовці до Конференції ЄКПО-2024, яка відбудеться під гаслом «Боротьба за майбутнє державної освіти в соціальній Європі». Учасники обговорили ключові питання виборів керівних посад, включно з виборами президента, віце-президентів і кандидатів на посаду Європейського директора, а також обговорили напрями та принципи, які ляжуть в основу політики й програм організації на наступні чотири роки.
|
|
|