Головна Новини Головні новини Петиція щодо підвищення посадового окладу освітян: відповідь Кабміну

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

Петиція щодо підвищення посадового окладу освітян: відповідь Кабміну Друк
Середа, 06 листопад 2024 09:47

На веб-сайті Електронних петицій Кабінету Міністрів України опубліковано відповідь на петицію щодо зволікання Урядом прийняття рішення про підвищення розміру посадового окладу працівника І тарифного розряду за ЄТС до 3 600 гривень, виходячи з якого розраховуються посадові оклади та ставки заробітної плати педагогічних і науково-педагогічних працівників, яке мало відбутися з 1 квітня 2024 року.

Відповідь надійшла за підписом Прем’єр-міністра України Дениса Шмигаля. 

Відповідь на петицію

Відповідно до статті 40 Конституції України, статті 23-1 Закону України «Про звернення громадян» та Порядку розгляду електронної петиції, адресованої Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 липня 2016 р. № 457, Кабінетом Міністрів розглянуто Вашу електронну петицію № 41/007065-24еп «Прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про підвищення І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки до розміру 3600 грн», розміщену 21 серпня 2024 р. на офіційному веб-сайті Кабінету Міністрів (Єдиний веб-портал органів виконавчої влади), яку підтримали понад 25 тис. громадян.

Частиною першою статті 51 Бюджетного кодексу України передбачено, що керівники бюджетних установ утримують чисельність працівників та здійснюють фактичні видатки на заробітну плату лише в межах бюджетних асигнувань на заробітну плату, затверджених для бюджетних установ у кошторисах.

Відповідно до частин п’ятої і шостої статті 6 Закону України «Про оплату праці» схема посадових окладів (тарифних ставок) працівників установ, закладів та організацій, що фінансуються з бюджету, формується на основі мінімального посадового окладу (тарифної ставки), встановленого Кабінетом Міністрів України, та міжпосадових (міжкваліфікаційних) співвідношень розмірів посадових окладів (тарифних ставок) і тарифних коефіцієнтів. Мінімальний посадовий оклад (тарифна ставка) встановлюється у розмірі, не меншому за прожитковий мінімум, встановлений для працездатних осіб на 1 січня календарного року.

На сьогодні згідно з абзацом п’ятим примітки 1 до додатка 1 до постанови Кабінету Міністрів України від ЗО серпня 2002 р. № 1298 «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» посадові оклади працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери розраховуються виходячи з розміру посадового окладу працівника 1 тарифного розряду Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери — З 195 гривень, що на 5,5 відсотка перевищує розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установлений Законом України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» на 1 січня 2024 р. (З 028 гривень).

Таким чином, навіть в умовах воєнного стану та першочергового спрямування видатків державного бюджету на потреби Збройних Сил, інших військових формувань, правоохоронних та інших державних органів, залучених до виконання завдань щодо відсічі збройної агресії, забезпечення недоторканності державного кордону та захисту держави або до здійснення згідно із законом заходів загальної мобілізації, Уряд виконав норми трудового законодавства стосовно розміру мінімального посадового окладу працівників установ, закладів та організацій, що фінансуються з бюджету.

Слід зауважити, що пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 12 січня 2024 р. № 23 «Деякі питання оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» керівникам установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери доручено забезпечити диференціацію заробітної плати працівників, які отримують заробітну плату на рівні мінімальної у межах фонду оплати праці, шляхом встановлення доплат, надбавок, премій з урахуванням складності, відповідальності та умов виконуваної роботи, кваліфікації працівника, результатів його роботи.

Водночас зазначаємо, що третій рік поспіль в умовах воєнного стану в країні фінансування всіх соціальних видатків здійснюється за рахунок коштів міжнародних донорів.

З огляду на наведене питання подальшого підвищення розміру посадового окладу працівника 1 тарифного розряду Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери буде розглядатися з урахуванням необхідності раціонального та ефективного використання коштів бюджетів усіх рівнів в умовах обмеженості дохідної частини бюджету під час воєнного стану та принципу збалансованості, який є одним із ключових принципів бюджетної системи.

Додатково зазначаємо, що реалізація положень статті 61 Закону України від 5 вересня 2017 р. № 2145-VIII «Про освіту», відповідно до якої посадовий оклад педагогічного працівника найнижчої кваліфікаційної категорії встановлюється в розмірі трьох мінімальних заробітних плат, потребує додатково орієнтовно понад 470 млрд. гривень, з них: з державного бюджету – 296 млрд. гривень, з місцевих бюджетів – 177 млрд. гривень. На сьогодні в умовах обмеженості фінансових ресурсів у зв’язку з воєнним станом неінфляційні джерела покриття зазначених видатків відсутні.

Згідно з пунктом 24 розділу «Прикінцеві положення» проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2025 рік» (реєстраційний номер 12000 від 14 вересня 2024 р.) Кабінету Міністрів України у разі позитивної динаміки зміни прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України за підсумками виконання Державного бюджету України у першому півріччі 2025 року та з урахуванням можливостей ресурсної частини державного бюджету доручається розглянути питання щодо можливості підвищення розмірів прожиткового мінімуму, мінімальної заробітної плати.

Веб-сайт Електронних петицій Кабінету Міністрів України