Головна Новини Головні новини Інвестиції у вчителів та співпраця між урядами й профспілками – основа подолання кризи

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

Інвестиції у вчителів та співпраця між урядами й профспілками – основа подолання кризи Друк
Четвер, 08 липень 2021 09:24

5-6 липня 2021 року відбулася позачергова онлайн конференція «За відновлення під керівництвом сфери освіти».

Конференція дала можливість членським організаціям Європейського комітету профспілок освіти обговорити і прийняти стратегії щодо вирішення поточних і майбутніх проблем професії вчителя в контексті відновлення світової економіки після пандемії COVID-19.

Голова Профспілки працівників освіти і науки України Георгій Труханов взяв активну участь у роботі конференції.

Зі вступним словом виступив президент Європейського комітету профспілок освіти, Ларрі Фланаген. Він наголосив, що криза, з якою зіштовхнувся світ, торкається всіх рівнів суспільства. Вплив пандемії на суспільство був подібний землетрусу: чинився величезний тиск на працівників, людей кожного окремо і суспільство в цілому. Пандемія здійснила також величезний вплив на сферу освіти.

Нерівність серед учнів і вчителів, скорочення державного фінансування, ринкові механізми, що підривають якість освіти і соціальний діалог, відсутність національних програм цифровізації, а також тиск, який чиниться на вчителів та інших працівників освіти – ось основні проблеми, з якими зіштовхнулася та продовжує зіштовхуватися сфера освіти в Європі.

Ця криза кинула безпрецедентний виклик вчителям та іншим працівникам освіти. Але вони проявили стійкість, вміння адаптуватися, уяву і надзвичайну мужність, продовжуючи надавати якісну освіту молодим людям. Також Ларрі Фланаген наголосив, що задля ефективних результатів, має бути ефективна співпраця між урядами країн та профспілками.

Запрошена доповідачка, Теміс Хрістофіду, генеральний директор з питань освіти, молоді, спорту та культури Європейської комісії наголосила на критичній необхідності виходу з кризи для сфери освіти, оскільки кількість дітей, які залишають навчання у школі, катастрофічно зростає.

20% дітей відчувають психічні розлади через зміни у їх ритмі життя, спричинені пандемією. «Нам потрібно більше працювати, щоб покращити доступ до цифрових навичок та інфраструктури. І найголовніше, нам потрібно більше інвестувати у вчителів» – заявила Теміс Хрістофіду.

Девід Едвардс, Генеральний секретар Інтернаціоналу освіти, виступивши перед учасниками конференції, навів приклади впливу кризи на права людини та демократію у світі та підкреслив важливість профспілок у галузі освіти для стійкого та демократичного відновлення.

«Після десятиліть нехтування освітою більше не можна залишатися в режимі очікування. Існує нагальна необхідність мобілізації. Не буває дня, коли б мене не вражала самовідданість вчителів та профспілок. Ми могутні. Ми незламні. Солідарність – це наш виклик і наша місія», – сказав Девід Едвардс.

Лука Вісентіні, генеральний секретар Європейської конфедерації профспілок, наголосив на важливості міцної співпраці між профспілками на європейському рівні, а також на вирішальній ролі, яку відіграють профспілки у захисті прав працівників. «Ми закликаємо, щоб освіта була суспільним благом.

Вчителі повинні користуватися цифровими технологіями, а не технології мають використовувати вчителів. Цифрові програми не можуть забезпечити підтримку, вони не можуть замінити вчителів, а вчителям потрібно забезпечити якісний доступ до цифрових технологій.

Як наголосили учасники конференції, не криза сама собою визначає майбутнє сфери освіти. Це майбутнє залежить від шляхів виходу з неї, які суспільство та уряди зможуть знайти.

Пандемія створює додаткові можливості ще більше зміцнити потенціал профспілок, проявити новаторство, кмітливість та активніше боротися за права профспілок і людини.

Сфера освіти має зіграти ключову роль в усуненні негативних наслідків пандемії і виробленні планів по відновленню.

Делегати обговорили способи, за допомогою яких профспілки освіти в Європі можуть підтримати соціальні зміни в таких життєво важливих сферах, як сталий екологічний розвиток, активна демократична громадянськість, рівність та інклюзія, дистанційна освіта і цифровізація. Було також наголошено на значних ризиках, пов'язаних з комерціалізацією освіти і визначено шляхи зміцнення соціального діалогу та колективних переговорів.

Вихід з кризи, обумовленої пандемією COVID-19 можливий тільки за умови чіткого виконання обов’язків урядами, органами управління освітою і політиками щодо системного відновлення освіти.

Деякі країни поділилися інформацією щодо економічної ситуації у сфері освіти. За словами делегата з Іспанії уряд країни виділив кошти для розділення великих класів та зменшення кількості дітей у класах, щоб покращити успішність учнів по завершенню учбового року.

Представник Великобританії зазначив, що для відновлення сфери освіти країни після пандемії необхідно 15 млрд фунтів, однак уряд виділив всього 1,5 млрд, тому питання покращення економічної ситуації у сфері залишається відкритим.

Польський учасник доповів, що Міністерство національної освіти спільно з проектним центром почали співпрацю, пропонуючи місцевим органам влади фінансування з метою придбання обладнання для студентів та викладачів для дистанційного навчання (комп’ютери, ноутбуки або планшети). На цю ініціативу було виділено понад 9 млн євро.

Основні резолюції, які були прийняті на конференції, стосуються відновлення економіки, двигуном якого є освіта, штучного інтелекту в сфері освіти, ролі профспілок освіти в Європі у вирішенні проблем освіти і навколишнього середовища задля соціальних змін, а також проведення кампаній за краще майбутнє для сфери вищої освіти і наукових досліджень.