Головна

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

Призначено Міністра освіти і науки України
Понеділок, 21 грудень 2020 09:38

17 грудня 2020 року Парламент підтримав кандидатуру чинного виконувача обов’язків міністра освіти і науки Сергія Шкарлета на посаду Міністра освіти і науки України, який із 25 червня виконував обов'язки міністра.

За висловилися 226 народних депутатів, проти – 43, утрималися 39, не голосували 35 парламентарів.

«Усвідомлюючи високу відповідальність члена Кабінету Міністрів України, урочисто присягаю на вірність Українському народові. Зобов’язуюся додержуватися Конституції України та законів України, зміцнювати суверенітет і незалежність України, обстоювати права і свободи людини та громадянина, дбати про добробут Українського народу, сталий демократичний розвиток суспільства», – виголосив присягу Сергій Шкарлет на пленарному засіданні Верховної Ради України.

«Ми затвердили базовий компонент – 5-9 клас, і на сьогодні рухаємося в тому напрямку щоб створити в обов’язковому порядку ті речі, які дають можливість формувати концепцію робочих навчальних програм в кожному з напрямів освіти», – заявив він.

Сергій Шкарлет – Міністр освіти і науки України

За матеріалами – МОН

 
Підбито підсумки роботи за п’ять років – відбувся ІХ З’їзд Профспілки
Понеділок, 21 грудень 2020 09:36

17 грудня 2020 року у режимі онлайн відбувся ІХ З’їзд Профспілки працівників освіти і науки України. Вперше в історії, через пандемію COVID-19, ця важлива подія була організована та проведена в режимі відеоконференції за допомогою програми ZOOM, проте це не завадило побудувати роботу у діловому та конструктивному руслі.

У роботі заходу взяли участь Георгій Труханов – Голова Профспілки, Григорій Осовий – Голова Федерації профспілок України, Сергій Романюк, Любов Гарбаренко, Володимир Цвих, Ольга Чабанюк, Сергій Пугачов – заступники Голови Профспілки, делегати з’їзду, які були обрані від обласних організацій, запрошені. Загалом онлайн захід зібрав понад 160 учасників.

Виступаючи на з’їзді Профспілки Голова ФПУ Григорій Осовий наголосив, що Профспілка освітян України, одна з найчисельніших та найактивніших у складі ФПУ і подякував за конструктивну та згуртовану роботу.

Голова ФПУ підкреслив, що загрози проти прав працівників у вигляді антисоціальних законопроектів, нині є, і щоб гідно їм протистояти, треба бути сильними і солідарними!

«Звітний період роботи Профспілки працівників освіти припав на складний період суспільного життя. Ми підтримуємо освітян у їх справедливих вимогах. Федерація профспілок буде співорганізатором ваших перемог», – підсумував голова ФПУ Григорій Осовий.   

 

На порядок денний з’їзду було винесено наступні питання:

  • затвердження Статуту Профспілки працівників освіти і науки України в новій редакції;

  • звіт ЦК Профспілки за період з 2015 року до 2020 року та Основні напрями діяльності Профспілки на 2021-2025 роки;

  • звіт Контрольно-ревізійної комісії Профспілки;

  • вибори голови Профспілки, заступників голови Профспілки;

  • формування Центрального комітету Профспілки;

  • вибори Контрольно-ревізійної, Статутної та Мандатної комісій ЦК Профспілки та затвердження Положень про них.

Діловий тон обговоренню актуальних проблем, що зараз турбують членів Профспілки, задав Голова Профспілки Георгій Труханов, окресливши проблематику своєї доповіді навколо основних векторів діяльності організації за період із 2016 до 2020 року.

Профспілка працівників освіти і науки України – найчисельніша громадська профспілкова організація, яка об’єднує в своїх рядах 1 мільйон 440,7 тисяч спілчан. Серед членів профспілки понад 934 тисячі працівників, більше ніж 400 тисяч студентів, 25 тисяч учнів закладів професійно-технічної освіти та 70 тисяч пенсіонерів – ветеранів педагогічної праці. 

 

Георгій Труханов підкреслив, що соціально-економічні інтереси та трудові права освітян представлялися та відстоювалися на всіх щаблях владних структур, використовуючи усі законні форми і методи: від сотень звернень, заяв, зауважень та доповнень до законодавчих документів, спільних робочих заходів – аж до активних дій. Загалом за звітній період було організовано або взято солідарну участь у більш як 20 акціях протесту та профспілкових пікетах.

Впродовж останніх років ЦК Профспілки розглянуто та внесено пропозиції до більш як 530 законопроектів, понад 600 проектів постанов Кабінету Міністрів України, понад 500 проектів наказів Міністерства освіти і науки України та інших нормативно правових актів.

Голова Профспілки, заступники голови, відповідальні фахівці брали участь у засіданнях Національної тристоронньої соціально економічної ради, Національного агентства кваліфікацій, інших представницьких органах. Доводили свою позицію під час переговорів, зустрічей та круглих столів із керівництвом та працівниками Міністерства освіти, з представниками Міністерства фінансів, Міністерства соціальної політики тощо. 

 

На найвищому рівні щороку велися дискусії та перемови щодо освітянського бюджету та належного фінансування галузі, адже дії Профспілки та усіх її обласних організацій спрямовувалися насамперед на фінансове забезпечення трудових прав та інтересів спілчан. 

ЦК Профспілки опікувався питанням розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами, що здійснюється на основі затвердженої Урядом формули, і слідкував, щоб наприкінці кожного року різноманітні економії не призводили до невиплат заробітних плат педагогам.

Не менш важливим у діяльності ЦК Профспілки є удосконалення формульного розподілу освітньої субвенції, зокрема неприпустимості застосування при її розподілу неефективних показників, що впливає на чисельність вчительських ставок та їх фінансове забезпечення.

Впродовж 2016-2017 років ЦК Профспілки спрямовував свою діяльність на опрацювання проекту закону «Про освіту», особливо в частині оплати праці освітянам. 

Голова Профспілки поінформував, що впродовж звітного періоду посадові оклади педагогічних та науково-педагогічних працівників підвищувалися 9 разів. Залежно від категорії працівників їх розміри збільшилися у 2 – 2,8 рази. Збільшено до 30% розмір надбавки за престижність педагогічної праці. Постійні нагадування спілчанами органам влади про необхідність виконання прийнятих норм впливали на прийняття відповідних рішень.

Також було підкреслено, що у звітній період не допущено закриття впродовж трьох років понад 3 400 шкіл та звільнення приблизно 20 тисяч педагогів.

ЦК Профспілки вживалися заходи для фінансового забезпечення закладів вищої, фахової передвищої, професійно-технічної освіти. Велася робота щодо захисту інтересів та підвищення рівня правової культури молоді, яка навчається. Проводилися щорічні навчання та школи молодого лідера.

За цей час Правовою службою Профспілки надавалася безоплатна правова допомога, здійснювалося представництво та захист членів профспілки з питань трудового законодавства. За звітний період проведено понад 15 тисяч перевірок додержання законодавства про працю.

Активно проводилася робота спортивного, культурно-освітнього спрямування, оздоровлення членів Профспілки та їхніх дітей. Із 2016 року започатковано проведення щорічної Всеукраїнської спартакіади. Організовано та проведено 12 всеукраїнських змагань з 5 видів спорту, в яких взяли участь 1050 спілчан. Шість років поспіль спілчани беруть участь у Міжнародній спартакіаді вчителів у Республіці Болгарія і займають призові місця. 

 

Голова Профспілки також наголосив, що продовжується співпраця з Інтернаціоналом освіти та його регіональною організацією – Європейським комітетом профспілок освіти. Підтримується інформаційна співпраця та комунікація з представниками прес-служб законодавчої та виконавчої влади, інституцій громадянського суспільства, міжнародних партнерів.

«Ми розуміємо ситуацію у державі, але вважаємо, що не може бути економії на освіті – на дітях, на вихователях, вчителях, викладачах. Фінансування освіти – це інвестиції держави й своє майбутнє, розвиток та інновації, які не можуть бути за рахунок людей педагогічної праці.

Профспілка й надалі займатиме конструктивну позицію в суспільному житті, продовжить цілеспрямовану роботу щодо відстоювання прав та гарантій освітян, дотримуючись принципів єдності, солідарності, справедливості і законності» – підкреслив Георгій Труханов.

В обговоренні звітної доповіді взяли участь делегати з’їзду з регіонів. Під час виступів було внесено низку критичних зауважень та ділових пропозицій. У доповіді та вступах відзначено системну роботу ЦК Профспілки, спрямовану на виконання статутних завдань та рішень її виборних органів, запропоновано вектори роботи на наступну п'ятирічку. 

Після ґрунтовного обговорення доповідей Голови Профспілки та голови контрольно-ревізійної комісії, внесення конструктивних пропозицій та відкритих дискусій, з’їзд прийняв звіт про п’ятирічну роботу Профспілки у питаннях соціально-економічного захисту прав освітян, студентської молоді та ветеранів педагогічної праці. 

 

З’їзд затвердив Статут Профспілки працівників освіти і науки України в новій редакції, пріоритетні завдання для Профспілки та її членських організацій. визначив основні напрями діяльності Профспілки на наступні 2020-2025 роки. Також було прийнято заяви та звернення до влади щодо захисту прав освітян, зокрема, які пов’язані із підвищенням розмірів заробітних плат, запровадження обов'язкового державного страхування на випадок захворювання коронавірусною хворобою працівників закладів освіти з відповідними фінансовими ресурсами.

Після утвердження основних документів відбулися вибори Голови Профспілки та його заступників. Головою Профспілки працівників освіти і науки України шляхом відкритого голосування обрано Георгія Труханова, заступниками Голови – Любов Гарбаренко та Сергія Романюка. 

 
Також було обрано заступників на громадських засадах, ними стали Сергій Пугачов – Голова Вінницького обкому, Володимир Цвих – голова профкому Київського національного університету імені Тараса Шевченка) та Ольга Чабанюк, яка буде опікуватися питаннями молоді, яка здобуває освіту.
 
Прийнято Закон « Про Державний бюджет України на 2021 рік»
Понеділок, 21 грудень 2020 09:33

Верховна Рада на засіданні 15 грудня ухвалила в другому читанні та в цілому законопроєкт про бюджет України на 2021 рік. Документ підтримали 289 народних депутатів.

Законом визначено на 2021 рік:

  • доходи Державного бюджету України у сумі 1.092.083.254,3 тис. гривень, у тому числі доходи загального фонду Державного бюджету України – у сумі 959.854.312,4 тис. гривень та доходи спеціального фонду Державного бюджету України у сумі 132.228.941,9 тис. гривень, згідно з додатком № 1 до цього Закону;

  • видатки Державного бюджету України у сумі 1.328.201.570,2 тис. гривень, у тому числі видатки загального фонду Державного бюджету України – у сумі 1.183.857.335,7 тис. гривень та видатки спеціального фонду Державного бюджету України – у сумі 144.344.234,5 тис. гривень;

  • повернення кредитів до Державного бюджету України у сумі 8.585.108,9 тис. гривень, у тому числі повернення кредитів до загального фонду Державного бюджету України – у сумі 8.045.945,7 тис. гривень та повернення кредитів до спеціального фонду Державного бюджету України – у сумі 539.163,2 тис. гривень;

  • надання кредитів з Державного бюджету України у сумі 19.102.293 тис. гривень, у тому числі надання кредитів із загального фонду Державного бюджету України –  у сумі 4.904.312,3 тис. гривень та надання кредитів із спеціального фонду Державного бюджету України – у сумі 14.197.980,7 тис. гривень;

  • граничний обсяг дефіциту Державного бюджету України у сумі 246.635.500 тис. гривень, у тому числі граничний обсяг дефіциту загального фонду Державного бюджету України –  у сумі 220.861.389,9 тис. гривень та граничний обсяг дефіциту спеціального фонду Державного бюджету України –  у сумі 25.774.110,1 тис. гривень, згідно з додатком № 2 до цього Закону;

  • оборотний залишок коштів Державного бюджету України у розмірі до 2 відсотків видатків загального фонду Державного бюджету України. 

 

Законом установлено у 2021 році прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць у розмірі з 1 січня 2021 року –  2189 гривень, з 1 липня –  2294 гривні, з 1 грудня –  2393 гривні, а для основних соціальних і демографічних груп населення:

  • дітей віком до 6 років: з 1 січня 2021 року –  1921 гривня, з 1 липня –  2013 гривень, з 1 грудня –  2100 гривень;

  • дітей віком від 6 до 18 років: з 1 січня 2021 року –  2395 гривень, з 1 липня –  2510 гривень, з 1 грудня – 2618 гривня;

  • працездатних осіб: з 1 січня 2021 року – 2270 гривень, з 1 липня –  2379 гривень, з 1 грудня – 2481 гривня;

  • працездатних осіб, який застосовується для визначення базового розміру посадового окладу судді: з 1 січня 2021 року – 2102 гривні;

  • працездатних осіб, який застосовується для визначення посадових окладів працівникам інших державних органів, оплата праці яких регулюється спеціальними законами: з 1 січня 2021 року –  2102 гривні;

  • працездатних осіб, який застосовується для визначення посадового окладу прокурора окружної прокуратури: з 1 січня 2021 –  1600 гривень;

  • осіб, які втратили працездатність: з 1 січня 2021 року –  1769 гривень, з 1 липня –  1854 гривні, з 1 грудня –  1934 гривні.

Законом установлено у 2021 році мінімальну заробітну плату:

  • у місячному розмірі: з 1 січня –  6000 гривень, з 1 грудня –  6500 гривень;

  • у погодинному розмірі: з 1 січня –  36,11 гривні, з 1 грудня –  39, 12 гривні.

Законом установлено, що у 2021 році рівень забезпечення прожиткового мінімуму для призначення допомоги відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям» у відсотковому співвідношенні до прожиткового мінімуму для основних соціальних і демографічних груп населення становить: для працездатних осіб –  5 відсотків; для осіб, які втратили працездатність, та осіб з інвалідністю – 100 відсотків, для дітей – 130 відсотків відповідного прожиткового мінімуму.

Рівень забезпечення прожиткового мінімуму для визначення права на звільнення від плати за харчування дитини у державних і комунальних закладах дошкільної освіти відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту» у 2021 році збільшується відповідно до зростання прожиткового мінімуму.

Законом надано право Міністерству фінансів України у разі потреби здійснювати за рішенням Кабінету Міністрів України випуски облігацій внутрішньої державної позики понад обсяги, встановлені додатком № 2 до цього Закону, з подальшим придбанням у державну власність в обмін на такі облігації акцій банків та обмін облігацій внутрішньої державної позики на ринкових умовах, що були раніше випущені з метою поповнення статутних капіталів банків, з відповідним коригуванням граничного обсягу державного боргу, визначеного цим Законом, а також інформуванням Комітету Верховної Ради України з питань бюджету у тижневий строк.

Законом встановлено розподіл коштів за напрямами (об’єктами, заходами) за бюджетними програмами « Будівництво (придбання) житла для військовослужбовців Державної прикордонної служби України» (код 1002070), «Будівництво (придбання) житла для військовослужбовців Національної гвардії України» (код 1003090), «Будівництво (придбання) житла для осіб рядового і начальницького складу Державної служби України з надзвичайних ситуацій» (код 1006110), «Будівництво (придбання) житла для військовослужбовців Збройних Сил України» (код 2101190), «Будівництво (придбання) житла для осіб рядового і начальницького складу Державної кримінально-виконавчої служби України» (код 3601180), «Будівництво (придбання) житла для військовослужбовців Головного управління розвідки Міністерства оборони України» (код 5961040), «Будівництво (придбання) житла для військовослужбовців Служби безпеки України» (код 6521100), «Будівництво (придбання) житла для військовослужбовців Управління державної охорони України” (код 6601030), «Будівництво (придбання) житла для військовослужбовців Служби зовнішньої розвідки України» (код 6621030), «Будівництво (придбання) житла для військовослужбовців Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України» (код 6641060), «Фінансова підтримка сільгосптоваровиробників» (код 1201150), «Здійснення природоохоронних заходів, зокрема з покращення стану довкілля» (код 2701270) здійснюється за рішенням Кабінету Міністрів України, погодженим з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету.

Про використання коштів державного бюджету за зазначеними бюджетними програмами у розрізі напрямів (об’єктів, заходів) відповідні головні розпорядники коштів державного бюджету щокварталу інформують Комітет Верховної Ради України з питань бюджету.

Законом установлено, що для розподілу коштів за напрямами (об’єктами, заходами) за бюджетними програмами «Фонд розвитку закладів фахової передвищої та вищої освіти» (код 2201140), «Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на створення навчально-практичних центрів сучасної професійної (професійно-технічної) освіти» (код 2211210), «Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію програми «Спроможна школа для кращих результатів»» (код 2211260) Міністерство освіти і науки України утворює комісію, до складу якої включаються представники Міністерства освіти і науки України, члени Комітету Верховної Ради України з питань бюджету (не менше 33 відсотків від складу комісії) та Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій (не менше 33 відсотків від складу комісії).

Законом надано право Міністерству фінансів України здійснювати за рішенням Кабінету Міністрів України випуски облігацій внутрішньої державної позики понад обсяги, встановлені додатком № 2 до цього Закону, з подальшим придбанням у державну власність в обмін на такі облігації акцій додаткової емісії акціонерного товариства, 100 відсотків акцій якого належать державі в особі Міністерства фінансів України та яке здійснює діяльність у сфері впровадження фінансово– кредитних механізмів забезпечення громадян України житлом, зокрема для забезпечення громадян України житлом на умовах, визначених Кабінетом Міністрів України, з відповідним коригуванням граничного обсягу державного боргу, визначеного цим Законом, а також інформуванням Комітету Верховної Ради України з питань бюджету у тижневий строк.

Прикінцевими положеннями Закону установлено, що у 2021 році, як виняток з положень статті 1031 Бюджетного кодексу України 35 відсотків від загального обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах розподіляється між бюджетами місцевого самоврядування у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України автоматично:

  • 1) у першому півріччі 2021 року – пропорційно до обсягу реалізованого суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі пального на відповідній території за друге півріччя 2020 року в загальному обсязі такого реалізованого пального в цілому по Україні за друге півріччя 2020 року;

  • 2) у другому півріччі 2021 року – пропорційно до обсягу реалізованого суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі пального на відповідній території за перше півріччя 2021 року в загальному обсязі такого реалізованого пального в цілому по Україні за перше півріччя 2021 року.

Законом Кабінету Міністрів України доручено вжити заходів щодо забезпечення автономізації закладів вищої освіти; створити єдину електронну систему моніторингу працевлаштування випускників закладів професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти; забезпечити розміщення державного замовлення на підготовку фахівців, наукових та науково– педагогічних кадрів на конкурсних засадах у закладах вищої освіти незалежно від форми власності; включити показник зайнятості випускників закладів вищої освіти за рівнями вищої освіти та формами здобуття вищої освіти до формули розподілу видатків державного бюджету на вищу освіту між закладами вищої освіти.

Проект Закону зареєстровано за №4000.

За матеріалами сайту Верховної Ради України

 
Рекомендації МОН для шкіл у зв’язку з посиленням карантинних обмежень
Четвер, 17 грудень 2020 12:00

Через посилення протиепідемічних заходів учням заборонено відвідувати школи 8-24 січня 2021 року, водночас заклади зможуть оголосити на цей період канікули.

Про це йдеться у листі МОН керівникам місцевих департаментів освіти і науки.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів від 9 грудня 2020 року №1236 щодо встановлення карантину та запровадження протиепідемічних заходів, з 8 до 24 січня 2021 року в Україні запроваджуються посилені карантинні обмеження.

Так, у цей період учням заборонено відвідувати заклади загальної середньої освіти незалежно від форми власності, крім закладів дошкільної освіти та спеціальних закладів освіти.

Міністерство просить вжити всіх можливих невідкладних заходів, спрямованих на належну організацію в цей період освітнього процесу в дистанційному форматі. Зокрема – за допомогою платформи для дистанційного та змішаного навчання учнів 5-11 класів «Всеукраїнська школа онлайн», яку запустили МОН та Мінцифри.

Водночас Міністерство рекомендує розглянути можливість, за потреби, оголосити на цей час канікули із врахуванням положень частин 3 та 4 статті 10 Закону «Про повну загальну середню освіту».

Так, у частині 3 вказано, що освітній процес у закладах загальної середньої освіти організовується в межах навчального року, що розпочинається 1 вересня, триває не менше 175 навчальних днів і закінчується не пізніше 1 липня наступного року. Частина 4 пояснює, зокрема, що структуру і тривалість навчального року, тижня, дня, занять, а також форми організації освітнього процесу визначає педагогічна рада закладу в межах часу, передбаченого освітньою програмою.

Крім того, згідно з Законом, тривалість канікул у закладах освіти протягом навчального року не може становити менше 30 календарних днів.


Завантажити документ mon_rekomendacyi.pdf [52,46 Kb][29] Завантажити Переглянути документ онлайн  

За матеріалами – МОН

 
« ПочатокПопередня12345678910НаступнаКінець »

Сторінка 4 з 436