Головна Новини

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

Новини
«Збільшення та покращення фінансування освіти» – глобальний тиждень дій в інтересах освіти Друк
Вівторок, 27 квітень 2021 08:10

26 квітня 2021 року розпочався Глобальний тиждень дій в інтересах освіти (GAWE).

Вперше цей захід було організовано в 2001 році з метою здійснення впливу на державні органи влади задля забезпечення права кожного на безкоштовну якісну державну освіту. Це один з основних напрямів діяльності Глобальної кампанії заради освіти – широкої коаліції, що об’єднує профспілки та організації громадянського суспільства, які займаються питаннями освіти. Інтернаціонал освіти є засновником Глобальної кампанії заради освіти.

Цього року Глобальний тиждень дій в інтересах освіти, який проходить з 26 до 30 квітня 2021 року, є ключовою подією у рамках кампанії Глобальної кампанії заради освіти під назвою – «Мільярд голосів».

Темою тижня є «Збільшення та покращення фінансування освіти», а заходи та дії протягом тижня зосереджені на забезпеченні збільшення державного фінансування освіти для досягнення всеохоплюючої та рівноправної якісної освіти».

Інтернаціонал освіти заохочує членські організації організовувати та захищати на національному рівні реалізацію основних рекомендацій кампанії:

  • Збільшити державне фінансування освіти до 20% державних витрат.
  • Збільшити свою податкову базу задля збільшення надходжень, працюючи задля досягнення мінімального співвідношення податку до ВВП 20%.
  • Забезпечити термінове скасування боргу для найменш розвинених країн; та зменшення боргу для країн із середнім та вище середнього рівнями доходу.
  • Забезпечити умови для системи та закладів інклюзивної освіти.
  • Забезпечити безкоштовну якісну освіту для всіх та покласти край тенденції до приватизації та комерціалізації освіти.
  • Покращити якість викладання шляхом забезпечення належного набору, оплати праці та постійної підготовки вчителів.
  • Прислухатися та відповідати тим, хто опинився у складній ситуації. Люди та громадянське суспільство повинні мати простір і можливість сказати своє слово.
  • Розвинені країни повинні продовжувати працювати над досягненням мети надання допомоги іншим країнам в розмірі 0,7%, при цьому 20% цієї допомоги має витрачатися на освіту, і збільшуючи свій внесок у фонди «Глобальне партнерство з питань освіти» та «Освіта не можна чекати», які працюють для зміцнення систем освіти в країнах, що розвиваються задля досягнення збільшення кількості дітей, які ходять до школи, а також для освіти в надзвичайних ситуаціях.

Якщо організація чи установа бере участь у цих кампаніях – організатори радять використовувати інформаційний пакет кампанії «Один мільярд голосів», а також хештеги: #OneBillionVoicesForEducation і #GAWE2021.

Повідомляти нам про свої активності із позначкою @eduint у Twitter або @educationinternational у Facebook.

Зважаючи на те, що бюджети на освіту зараз, як ніколи раніше, знаходяться під загрозою через економічні витрати, спричинені пандемією, Глобальний тиждень дій в інтересах освіти дає змогу об’єднатися і вимагати вдосконалення та збільшення фінансування освіти. Також це можливість закликати уряди визнати фінансування освіти пріоритетним завданням, підкресливши, що інвестиції в освіту, зокрема в професію вчителя, мають вирішальне значення для відновлення країн після пандемії.

 
Чорнобиль: 35 років від найбільшої в історії людства техногенної катастрофи Друк
Вівторок, 27 квітень 2021 08:07

26 квітня 2021 року виповнюється 35 років від найбільшої в історії людства техногенної катастрофи. Під час експерименту на 4-му реакторі Чорнобильської атомної електростанції сталися два вибухи.

В атмосферу Землі вирвалась хмара радіоактивного пилу. Вітер поніс на північний захід небезпечні радіоактивні ізотопи, які осідали на землю, проникали у воду.

За числом потерпілих від аварії Україна займає перше місце серед колишніх республік Радянського Союзу.

На долю Білорусі припало близько 60% шкідливих викидів. Від радіаційного забруднення сильно постраждала також і Росія.

Потужний циклон проніс радіоактивні речовини територіями Литви, Латвії, Польщі, Швеції, Норвегії, Австрії, Фінляндії, Великої Британії, а пізніше – Німеччини, Нідерландів, Бельгії.

До 35-х роковин катастрофи на Чорнобильській АЕС Український інститут національної пам'яті ініціював загальноукраїнську акцію, щоб привернути увагу широкого загалу до пам’ятної дати та вшанувати пам’ять жертв катастрофи та ліквідаторів.

Команда інституту спільно з Українським радіо виготовила тематичний хвилинний аудіоролик.

Ідея акції полягає в тому, щоб ролик зазвучав одномоментно 26 квітня, о 12:00, в ефірі українських радіостанцій та на центральних площах міст, біля приміщень державних установ чи органів місцевого самоврядування.


 З такою ініціативою інститут за сприяння Міністерства культури та інформаційної політики України звернувся до ОДА та радіостанцій.

Таким чином акція апелюватиме до традиції загальнонаціональної хвилини мовчання, об’єднає значну частину суспільства у вшануванні жертв Чорнобильської трагедії.

Також Український інститут національної пам’яті підготував дайджест з 11 видавничих і візуальних продуктів, які будуть корисними тим, хто хоче більше дізнатися про трагедію на Чорнобильській АЕС.

 
Профспілки проти порушення прав постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи Друк
Середа, 21 квітень 2021 12:05

У відповідь на звернення СПО об’єднань профспілок щодо розміру компенсації вартості санаторно-курортної путівки громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, Уповноважений Президента України з прав людей з інвалідністю Валерій Сушкевич звернувся до Мінсоцполітики з проханням встановити розмір цієї компенсації на рівні середньої вартості путівки в Україні.

У своєму зверненні до Уповноваженого СПО об’єднань профспілок поінформував про опрацювання розробленого Мінсоцполітики проект наказу щодо встановлення середньої вартості путівки для виплати грошової компенсації замість путівки громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та не погодження цього документу. Це сталося через те, що на думку профспілок, він суперечить нормам Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».

Так, законом визначено, що постраждалим громадянам, віднесеним до категорії 1, щорічно надається позачергово безоплатна санаторно-курортна путівка, або (за їх бажанням) грошова компенсація у розмірі середньої вартості путівки. Натомість, у підзаконних нормативно-правових актах дана норма ігнорується, що призводить до порушення прав постраждалих чорнобильців.

Згідно з пунктом 4 Порядку виплати деяким категоріям осіб з інвалідністю грошової компенсації замість санаторно-курортної путівки та вартості самостійного санаторно-курортного лікування (затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.02.2007 № 150), грошова компенсація замість санаторно-курортної путівки особам з інвалідністю нараховується і виплачується у таких розмірах:

  • для І та II груп інвалідності – 75 %;

  • для III групи – 50% від розміру середньої вартості санаторно-курортної путівки, що обчислюється з розрахунку 35% розміру одного прожиткового мінімуму, встановленого законом на 1 січня відповідного року для осіб, які втратили працездатність.

Законом «Про Державний бюджет України на 2021 рік» з 1 січня 2021 р. прожитковий мінімум становить 1 769 гривень.

Таким чином, середня вартість путівки для осіб з інвалідністю внаслідок загального захворювання та з дитинства у 2021 році становить 619 грн, а розмір грошової компенсації замість санаторно-курортної путівки, відповідно:

  • для І-ІІ групи – 464 гривні;

  • для III групи – 310 гривень.

Враховуючи актуальність зазначеного питання, профспілки спільно з Уповноваженим Президента України з прав людей з інвалідністю ініціюють ухвалення підзаконних актів з метою встановлення розмірів зазначеної грошової компенсації на рівні середньої вартості путівки в Україні.

За матеріалами ФПУ

 
Використання освітньої субвенції та її залишків – лише за цільовим призначенням! Друк
Середа, 21 квітень 2021 10:56

Профспілкою не погоджено проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 р. № 6», яким пропонується розширити напрями використання освітньої субвенції та її залишків у 2021 році не за цільовим призначенням.

Відповідно до статті 103-2 Бюджетного кодексу України освітня субвенція надається з державного бюджету місцевим бюджетам та спрямовується на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників закладів загальної середньої  закладів освіти та інших закладів, які забезпечують її здобуття.

Проектом передбачається дозвіл на використання у 2021 році залишків освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, що утворилися станом на 1 січня 2021 р., на закупівлю товарів, робіт і послуг, необхідних для забезпечення безпечного навчального процесу у закладах загальної середньої освіти.

Такі дозвільні норми на нецільове використання освітньої субвенції провокують місцеву владу на створення штучної економії освітньої субвенції з метою спрямування її на оснащення закладів освіти засобами навчання, комп’ютерними комплексами; забезпечення пожежної безпеки; підключення закладів освіти до Інтернету; будівництво туалетних приміщень, їх реконструкцію, на придбання підручників, посібників шкільних автобусів тощо.

Таким чином, недоплативши вчителям та іншим педагогічним працівникам за їхню працю, занурившись у їх гаманець, за рахунок видатків центрального бюджету, влада на місцях намагається залатати прогалини місцевих бюджетів.

Але ж відповідно до частини 3 статті 37 Закону України «Про повну загальну середню освіту» зобов’язання забезпечити утримання та розвиток заснованого закладу освіти, його матеріально-технічної бази на рівні, достатньому для виконання вимог державних стандартів, ліцензійних умов провадження освітньої діяльності, вимог трудового законодавства, оплати праці педагогічних та інших працівників, охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки тощо, покладено на засновника.

Економія освітньої субвенції станом на 1 березня 2021 року становить близько 6,2 млрд. гривень, в той же час на місцях новообрані органи влади вдаються до прийняття неправомірних рішень про зменшення надбавки педагогічним працівникам за престижність праці з 30% – 20% до її мінімальної величини в розмірі 5%, що до того ж нівелює прийнятті державними органами влади рішення про підвищення заробітної плати освітянам, особливо у 2021 році.

Тому Профспілка наполягає на вилученні з постанови норм про використання у 2021 році залишків освітньої субвенції не за цільовим призначенням, передбачивши, що такі залишки на кінець бюджетного періоду зберігаються на рахунках відповідних місцевих бюджетів і використовуються у наступному бюджетному періоді з урахуванням цільового призначення субвенції – на оплату праці з нарахуваннями.

Запропоновано зобов’язати обласні держадміністрації подавати МОН, як головному розпоряднику бюджетних коштів, пропозиції щодо перерозподілу видатків субвенції між обласним бюджетом та бюджетами територіальних громад  за результатами місячного/квартального звіту про виконання місцевих бюджетів.

Така пропозиція ґрунтується на тих обставинах, що за наявності значних обсягів економії освітньої субвенції в обласних бюджетах, які заздалегідь спричинені несправедливими та суб’єктивними показниками формули розподілу освітньої субвенції, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 р. № 1088, обласні адміністрації здебільшого не ініціюють її перерозподіл тим місцевим бюджетам, в яких через цей недосконалий формульний розподіл недостатньо освітньої субвенції для своєчасної і в повному обсязі оплати паці педагогічних працівників.

Наголошено, що потребує вилучення з проекту норма про спрямування коштів освітньої субвенції, а також залишків коштів освітньої субвенції, на погашення заборгованості із заробітної плати, строк виплати якої минув, лише в межах одного бюджетного періоду, оскільки термінів, що обмежують погашення заборгованості не існує. Згідно зі статтею 233 Кодексу законів про працю України у разі порушення законодавства про оплату праці працівник має право звернутися до суду з позовом про стягнення належної йому заробітної плати без обмеження будь-яким строком.

Тому проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 р. № 6» у запропонованій редакції не може бути погоджений та потребує доопрацювання.

 

Завантажити документ spo-zmni-post-kmu_subvencyi_-2021.pdf [183,15 Kb][212] Завантажити Переглянути документ онлайн
 
 
« ПочатокПопередня12345678910НаступнаКінець »

Сторінка 9 з 454