Головна

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

Умови праці вчителів і вчительок: вплив війни та перспективи змін
Четвер, 18 квітень 2024 08:56

Повномасштабне російське вторгнення в Україну, що почалося 24 лютого 2022 року, вплинуло на усі складові середньої освіти. Незважаючи на продовження воєнних дій, постійні обстріли енергосистеми та економічний спад, українські школи продовжують функціонувати, а вчителі – сумлінно виконувати свою роботу. Проте, умови праці вчителів суттєво змінилися, а виклики, з якими вони стикаються, стали складнішими.

Аналітичний центр Cedos за підтримки Представництва Фонду імені Фрідріха Еберта в Україні підготував огляд умов праці вчителів у 2022-2023 роках і 12 квітня 2024 року відбулася онлайн-презентація дослідження «Умови праці вчителів і вчительок: вплив війни та перспективи змін». У ньому зокрема, досліджено зміни в оплаті праці, робочому середовищі, обов'язках та взаємодії з іншими учасниками освітнього процесу. Огляд також зосередився на впливі повномасштабного вторгнення на добробут вчителів та їхні професійні виклики, включаючи психологічний стрес та нові стратегії викладання.

У експертній дискусії, яка відбулася одразу після презентації, взяв участь заступник Голови Профспілки працівників освіти і науки України Сергій Романюк. 

























У своєму виступі Сергій Романюк підкреслив, що головне – це змінити відношення до освіти і підвищити повагу вчителя, а це значно поліпшить якість освіти. 

«Освіта – є локомотивом економіки. Технології самі собою не працюють, потрібні фахівці, які їх впроваджуватимуть та розвиватимуть… Реформи без коштів – це профанація. Адже вкладаючи гроші в освіту, ми формуємо насамперед людський капітал, який і є основою розвитку економіки», – наголосив заступник Голови Профспілки. 

Далі мова йшла про те, якими є умови праці вчительства в умовах війни і що можна зробити, щоби поліпшити умови праці при нинішній ситуації та ресурсах?

Серед виступаючих були присутні Іван Юрійчук – заступник Голови Державної служби якості освіти України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації, представники громадських організацій, вчителі, експерти Аналітичного центру Cedos – Іван Вербицький та Тетяна Жерьобкіна. 

Основні висновки дослідження та рекомендації:

Заробітна плата вчительства значною мірою складається з надбавок і доплат. Це створює високий ризик зниження заробітної плати шляхом скасування або скорочення цих додаткових виплат. Включення частини надбавок і доплат у посадовий оклад зменшить ризики.

Заробітна плата вчителів нижча за середню по країні. Водночас професія вимагає високого рівня кваліфікацій і є емоційно виснажливою. 

Збільшення заробітної плати вчительства, особливо тих, хто нещодавно прийшли у професію, є критично важливим. 

Досвід шкіл, які опинилися на окупованих територіях чи в зоні бойових дій, свідчить, що паперовий документообіг створює ризики та додаткове навантаження на вчителів у критичних ситуаціях, коли необхідно швидко евакуюватися.

Дистанційне навчання буде частиною української шкільної освіти ще довгий час. Зважаючи на це, необхідно забезпечити 100% вчительства технікою та стабільним доступом до інтернету, а також обладнаним місцем для роботи для тих, хто не має змоги працювати з дому.

Умови праці вчительства під час повномасштабного вторгнення стали складнішими. Необхідно визначити, які обов’язки вчителя в цій ситуації є першочерговими, а які на період війни можна вважати менш пріоритетними. 






















 
Профспілка про прискорення рішення Уряду щодо І т.р. ЄТС із 1 квітня
Четвер, 18 квітень 2024 08:54

Профспілка звернулася до Кабінету Міністрів України з приводу необхідності прийняття постанови про встановлення з 1 квітня посадового окладу працівника І тарифного розряду ЄТС у розмірі 3600 гривень.

Відповідно до статті 8 закону «Про Державний бюджет України на 2024 рік» розмір мінімальної заробітної плати з 1 квітня становить 8000 гривень.

Згідно з Пояснювальною запискою до цього закону у проекті Державного бюджету України на 2024 рік передбачено видатки на встановлення посадового окладу працівника І тарифного розряду ЄТС з 1 січня 2024 року у розмірі 3195 грн, а з 1 квітня 2024 року – 3600 грн. Зазначено, що видатки на оплату праці працівників бюджетної сфери розраховано з урахуванням прогнозних розмірів посадового окладу працівника І тарифного розряду ЄТС та мінімальної заробітної плати. 

Громадськість неодноразово сповіщалася про забезпечення місцевих бюджетів видатками освітньої субвенції у 2024 році для підвищення зарплати педагогічним працівникам на 10,4% з – 1 січня і ще на 12,6% – з 1 квітня.

На сьогодні посадовий оклад педагогічного працівника найвищої кваліфікаційної категорії за 14 тарифним розрядом ЄТС становить 7732 грн і є нижчим на 268 грн від мінімальної зарплати. За 14 тарифним розрядом оплачуються також висококваліфіковані викладачі, інші педагоги закладів фахової передвищої та професійно-технічної освіти, керівники шкіл, де навчається до 300 учнів, та директори переважної більшості ясел-садків. 

Керівникам закладів позашкільної освіти посадові оклади передбачені на рівні 13 тарифного розряду, що на 747 гривень нижче мінімальної зарплати. 

Керівникам закладів професійно-технічної та фахової передвищої освіти з кількістю учнів та студентів до 300 осіб посадовий оклад встановлюється 15 тарифним розрядом в розмірі 8243 грн.

Оплата праці всіх інших працівників закладів та установ освіти, окрім науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти, за виконану місячну норму праці буде з 1 квітня однаковою, на рівні 8000 грн, незалежно від складності роботи, її важливості і відповідальності.

Тому освітянська громадськість розраховує на якнайшвидше прийняття Урядом постанови про збільшення посадового окладу працівника І тарифного розряду ЄТС до рівня 3600 гривень, що, як витікає із Державного бюджету України на 2024 рік, забезпечено відповідними його призначеннями.

Таке рішення вкрай необхідне з метою забезпечення диференціації заробітної плати працівників установ та закладів освіти і науки, з урахуванням професійної кваліфікації, складності, важливості, відповідальності їхньої роботи. 

Аналогічне звернення також спрямовано до Федерації профспілок України для сприяння прискоренню прийняття відповідної постанови Кабміну.

 
Ухвалено постанову щодо підтримки осіб з особливими освітніми потребами
П'ятниця, 12 квітень 2024 13:28

З метою підтримки осіб з ООП ухвалено постанову Кабінету Міністрів України «Деякі питання використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами у 2024 році».

Документом затверджено розподіл обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з ООП відповідно до кількісних показників осіб з ООП, які навчаються в інклюзивних групах та класах закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти станом на 1 січня 2024 року, а також внесли зміни до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами.

Що це означає?

  • корекційно-розвиткові заняття, які проводилися для дітей з ООП протягом останніх трьох місяців, будуть оплачені та продовжені;
  • громади також матимуть можливість використовувати залишки коштів, що утворилися за останні кілька років.

У державному бюджеті передбачено суму понад 304 мільйони гривень, яку буде розподілено у два етапи. Наступний з яких заплановано на вересень, з урахуванням учнів з ООП, які розпочнуть навчання з нового року.

У першому етапі розподілено понад 203 мільйони гривень, у другому (у вересні) буде розподілено понад 101 мільйон гривень з урахуванням учнів з ООП, які розпочнуть навчання з нового року.

 

За матеріалами – Урядового порталу

 
Сьогодні – останній день реєстрації для участі в НМТ
Четвер, 11 квітень 2024 13:47

Український центр оцінювання якості освіти нагадує, що 11 квітня – останній день реєстрації для участі в національному мультипредметному тесті (НМТ). 

УЦОЯО нагадує: щоб зареєструватися, вступнику / вступниці потрібно за допомогою спеціального сервісу на вебсайті Українського центру оцінювання якості освіти створити персональний кабінет   і виконати в ньому такі дії:

  • вибрати із запропонованих переліків навчальний предмет додаткового блоку та населений пункт в Україні або за кордоном, де він / вона планує проходити НМТ;
  • завантажити сканкопії та/або фотокопії реєстраційних документів;
  • надіслати внесену інформацію та копії документів на обробку до регіонального центру оцінювання якості освіти.

УЦОЯО звертає особливу увагу на таке: якщо вступник / вступниця не натисне на кнопку «Надіслати на обробку», регіональний центр оцінювання якості освіти не зможе опрацювати внесеної ним / нею інформації, тож його / її не буде зареєстровано для участі в НМТ.

У разі завантаження скриншота електронної копії документа в мобільному застосунку Дія замість сканкопії або фотокопії документа, що посвідчує особу, або завантаження копії документа, що підтверджує інформацію про освіту, який не відповідає вимогам, йому / їй буде повідомлено про потребу виправити недоліки й зазначено їх перелік. Усунути помилки й повторно надіслати копії документів на перевірку до регіонального центру оцінювання якості освіти потрібно буде якнайшвидше, але не пізніше 15 квітня.

Якщо вступник / вступниця не усуне недоліків, на які за результатами оброблення інформації та реєстраційних документів вказав регіональний центр оцінювання якості освіти, йому / їй буде відмовлено в реєстрації для участі в НМТ.

Так само до 15 квітня в персональному кабінеті вступник / вступниця матиме змогу змінити навчальний предмет додаткового блоку, з якого він / вона бажає пройти тестування, чи населений пункт в Україні або за кордоном, де перебуватиме в дні проведення НМТ, чи вказати на потребу в проходженні НМТ під час додаткової сесії.

 

За матеріалами – УЦОЯ

 
« ПочатокПопередня12345678910НаступнаКінець »

Сторінка 3 з 599