Головна

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

Онлайн-проєкт «Що я скажу Солдату Перемоги»
Вівторок, 21 травень 2024 13:43

Національна бібліотека України для дітей ініціювала серед дітей України національно-патріотичний рух підтримки захисників «Що я скажу Солдату Перемоги». 

Це онлайн-проєкт, який передбачає написання дітьми з усіх куточків України та з-за кордону невеличких авторських віршів, есе, листів, роздумів, звернених до захисників.

Кінцева мета – видання за підтримки благодійників друкованої збірки дитячих робіт. Цей проєкт покликаний об’єднати дітей і дорослих – патріотів, які душею і серцем люблять Україну і все українське.

Друзі, пропонуємо вам зафіксувати свої роздуми або емоції, мрії та побажання, які ви відчуваєте у ці воєнні часи. Запишіть це українському воїну у формі листа чи листівки, есе або складіть вірш.

Свої твори надсилайте на сторінку бібліотеки у фейсбук у повідомленнях із хештегом #ЩоЯскажуСолдатуПеремоги або на електронну пошту Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду .

Можна також намалювати малюнок як додаток до свого листа, сфотографувати його і долучити до тексту. Всі тексти та малюнки будуть опубліковані на інтерактивній дошці «Що я скажу Солдату Перемоги» та доступні на сайті бібліотеки. 

Акція триватиме до завершення військової агресії. Експерти з числа військових, письменників та бібліотекарів відберуть найкращі та змістовніші дитячі дописи, які увійдуть до друкованої збірки «Що я скажу Солдату Перемоги».

За матеріалами – Національна бібліотека України для дітей

 
21 травня відбудеться онлайн-урок із кібергігієни для учнів 8-11 класів
Понеділок, 20 травень 2024 13:41

21 травня о 16:00 за ініціативою CRDF Global в Україні та за підтримки Державного департаменту США відбудеться всеукраїнський онлайн-урок із кібергігієни для учнів 8-11 класів.

Щодня сучасні підлітки використовують соцмережі для комунікації, навчання чи розваг. Тому вміння захистити себе від загроз в онлайні – справжня суперсила, яку можна розвинути.

Під час уроку глядачі дізнаються: 

  • як створювати та використовувати надійні паролі; 
  • як розпізнавати та перевіряти невідомі посилання;
  • правила безпечного підключення до публічних мереж WiFi.

Дізнатися як вберегти дані та персональну інформацію в Інтернеті й стати справжніми героями своєї кібербезпеки допоможе фахівець з кібербезпеки Єгор Аушев. 

До матеріалів заняття входить:

  • інформативний відеоурок;
  • освітні матеріали та завдання з кібергігієни;
  • нотатка із правилами, доступна для друку або зберігання в шкільних чатах.

Онлайн-урок транслюватимуть на ютуб-каналі Всеукраїнської школи онлайн. До участі можуть долучатися школярі зі всієї України. 

Трансляція буде доступною за покликанням

 

Довідково

МОН разом зі Всеукраїнською школою онлайн та ГО «Освіторія» долучилися до ініціативи з метою підвищити обізнаність молоді про правила безпечної поведінки в інтернеті.



 

 

 
Рівень бідності в Україні зріс з 5% до 24%: під загрозою люди старшого віку
Понеділок, 20 травень 2024 13:39

Дані Світового банку свідчать, що за останні два роки рівень бідності в Україні зріс на 19%. Це не лише ускладнює доступ до базових послуг, але й ставить під загрозу здатність людей старшого віку про себе піклуватися. 

Про це інформують у Міністерстві соціальної політики України і наголошують на важливості напрацювання Стратегії активного довголіття, щоб оперативно реагувати на потреби таких людей.

У відомстві підкреслюють, що Мінсоцполітики повинно має відповісти на два виклики – допомогти тим, хто цього потребує, та сприяти збільшення тривалості активного життя людей старшого віку. 

Наразі Мінсоцполітики створює нові послуги та нові програми, які покликані допомогти людям похилого віку залишатися активними учасниками соціуму і вважають, що люди похилого віку – це не лише отримувачі ресурсів, але й активні учасники життя суспільства. Вони є основою стійкості, і багато хто з них є професіоналами з великим досвідом, які можуть дати важливий поштовх економічному відновленню країни. 

 

За матеріалами – Мінсоцполітики

 
Оновлено порядок надання субвенції на модернізацію їдалень і харчоблоків у школах
Понеділок, 20 травень 2024 10:33

Кабінет Міністрів України вніс важливі зміни до постанови від 16 лютого 2022 року №120 «Про затвердження Порядку надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання обладнання, створення та модернізацію їдалень (харчоблоків) у закладах загальної середньої освіти».

У 2024 році в державному бюджеті України передбачено субвенцію на модернізацію харчоблоків у сумі 1,5 млрд гривень. Із метою розподілу цих коштів МОН проводитиме добір проєктів, Порядок та умови якого подані на затвердження КМУ.

Добір проєктів здійснюватиметься за допомогою програмних засобів державної цифрової екосистеми для підзвітного управління відновленням DREAM, до якої заявники  (органи місцевого самоврядування, місцеві державні адміністрації, військові адміністрації (у разі їхнього утворення) подають проєктні заявки через заповнення інформації у відповідних розділах електронного кабінету користувача, завантаження необхідної документації в електронній формі та подання електронної заявки.

За результатами пріоритезації, яка здійснюється за допомогою програмних засобів екосистеми DREAM, формуються переліки проєктів по областях та місту Києву щодо кожного типу технологічної моделі організації харчування. 

Сформовані Єдиною цифровою системою та погоджені обласними, Київською міською державними (військовими) адміністраціями переліки проєктів розглядає утворена МОН комісія, яка переглядає на відповідність вимогам та умовам сформовані переліки та формує остаточний перелік проєктів для фінансування за кошти субвенції.

Основні зміни:

1. Розширення напрямів фінансування. Тепер кошти субвенції можуть бути спрямовані не лише на оновлення обладнання, а й на створення та проведення реконструкції чи капітального ремонту приміщень їдалень (харчоблоків) у школах.

2. Встановлення чітких критеріїв для добору проєктів:

       Для модернізації базової кухні в ЗЗСО з чисельністю:

  • не менше ніж 600 учнів для Києва й обласних центрів; 
  • 300 учнів для міських територіальних громад (ТГ) і закладів спільної власності обласних рад; 
  • 200 учнів для сільських і селищних ТГ.  

        Для модернізації опорної кухні в ЗЗСО з чисельністю:

  • не менше за 1500 учнів для Києва та обласних центрів;
  • не менше ніж 1000 учнів для міських ТГ та закладів спільної власності обласних рад;
  • не менше за 700 учнів для сільських та селищних ТГ.

3. Запровадження прозорого механізму конкурсного добору проєктів. Буде створена спеціальна Комісія з представників центральних органів влади, експертів та громадськості, яка здійснюватиме оцінювання та добір проєктів.

4. Моніторинг реалізації проєктів через екосистему DREAM. Розпорядники коштів субвенції зобов'язані вносити в систему достовірну інформацію про стан виконання робіт.

5. Встановлення головних вимог на отримання субвенції: 

  • наявність проєктно-кошторисної документації (ПКД) або технічного завдання на проєктування;
  • створення протягом року або наявність у регіоні фабрики-кухні, у якій заплановано реалізацію проєкту;
  • наявність кількох прилеглих закладів освіти-отримувачів послуг до ЗЗСО, у якому буде опорна кухня;
  • безпечність умов   освітнього процесу (очне / змішане навчання, наявність укриттів або передбачено облаштування до кінця календарного року);
  • співфінансування з місцевих бюджетів;
  • комплексний підхід, який передбачає придбання обладнання, реконструкцію та/або капітальний ремонт приміщень; 
  • строк завершення проєкту – до кінця поточного року.

6. Добір проєктів для надання субвенції відбуватиметься за такими етапами:

  • МОН розміщує на офіційному вебсайті оголошення про початок добору проєктів;
  • заявники подають проєктні заявки за допомогою програмних засобів екосистеми DREAM через заповнення відповідних розділів в кабінеті користувача після оголошення конкурсу;
  • перелік відібраних екосистемою DREAM проєктів розглядається відповідною ОВА або КМДА та погоджується за замовчуванням або ж МОН надаються зауваження чи пропозиції стосовно рейтингового переліку;
  • наказом МОН утворюється Комісія для розподілу субвенції за проєктами;
  • Комісія розглядає рейтинговий перелік відібраних екосистемою DREAM проєктів, оцінює відповідність проєктів умовам та критеріям, розглядає пропозиції ОВА або КМДА (у разі наявності) та  формує остаточний перелік проєктів, яким може надаватись державна фінансова підтримка;
  • перелік бюджетів, які отримають субвенцію, подається   МОН на затвердження КМУ;
  • КМУ затверджує розподіл коштів;
  • подання щомісячних та щоквартальних звітів;
  • реалізація проєктів замовниками до 31 грудня 2024 року.

7. Порядок подання проєкту на отримання державної субвенції:

  • реєстрація в DREAM громади / області;
  • внесення проєктів у систему DREAM;
  • подання проєкту на державну субвенцію після оголошення початку добору;
  • автоматична пріоритезація проєктів за бальною системою в DREAM;
  • комісія визначає проєкти, які отримують фінансування на підставі нарахованих балів на попередньому етапі та відповідності поданих документів вимогам субвенції;
  • затвердження переліку закладів освіти, які отримають фінансування;
  • перерахування коштів до бюджетів громад / областей;
  • старт реалізації проєкту.

8. Визначення переліку документів для подання заявки:

  • копія рішення засновника закладу про очне / змішане навчання;
  • фотографії, що фіксують поточний стан їдальні (харчоблоку) ЗЗСО, які потребують модернізації;
  • обґрунтування доцільності в описовій частині проєкту;
  • попередній кошторис проєкту та підтвердження про попередньо спрямовані за цільовим призначенням кошти місцевого бюджету на розроблення проєктної документації та проведення її експертизи, якщо  проєкт подано із завданням на проєктування;
  • гарантійний лист щодо наявності або гарантії придбання транспортного засобу для доставлення готової продукції з опорної кухні;  
  • гарантійний лист щодо облаштування укриття протягом року в разі його відсутності;
  • гарантійний лист щодо забезпечення співфінансування із зазначенням джерел такого фінансування.

 

За матеріалами – МОН

 
« ПочатокПопередня12345678910НаступнаКінець »

Сторінка 10 з 617